Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 21:42
Medlem
Fleptuts avatar
Är väl en dyr 12tusen mila service på diesel v50. Tror det går på nästan 11tusen.
Dom skall byta partikelfilter och fylla additiv o en massa annat.

Kan vara bra att kolla det också innan du slår till.

/Flep
Citera
2013-09-08, 22:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Jag har ångest över denna bil. Den är för billig o firman sysslar med import. Likaså så är det inte skolsvenska de pratar.
Finns inget regnummer så att kolla upp den innan man tittat på den är kört.
O jag som trodde att köpa bil var enkelt.

Anledningen till att det inte är skyltat beror nog på två saker:

1 - Import och att den ännu inte är registrerad i Sverige. Bilarna är nog hemtagna från Tyskland med biltransport och blev av med sina gamla skyltar i tyskland.

2 - Det går ofta att se vad bilen kostat på t.ex. autoscout24 om man söker efter samma bil historiskt och har man regnummer så har man också vinkoden och kan få carfax etc och då ser man var bilen kommer i från. Om en bil som nu kostar 150.000 kr kostade €8000 när den köptes i Tyskland så blir det lite svårt att undvika hårdprutning från kunderna.. Därför hemlighålls ofta VIN-koden på dessa bilar och då skall man gå till en annan handlare.
Citera
2013-09-08, 23:50
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Är väl en dyr 12tusen mila service på diesel v50. Tror det går på nästan 11tusen.
Dom skall byta partikelfilter och fylla additiv o en massa annat.

Kan vara bra att kolla det också innan du slår till.

/Flep
Kan stämma. Har hört lite olika (ja, jag har varit manisk idag). Vissa säger att det bara är på svagare dieslar o inte D5 medan andra säger som dig. Just den delen tänkte jag försöka kolla på Volvo.
Om det går att göra själv blir det inte så dyrt. Man får ett filter för ca: 4000kr

Vad gäller VIN-nummer så är det stämplat på bilen. Går att söka på Carfax såg jag. Hoppas bara de kan se historik från andra länder.
Citera
2013-09-09, 15:29
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
7 år är lång tid och innebär en skatt på 35000 om man tänker ha den i drift hela tiden. Mätarställningen är för hög i förhållande till priset och den lär inte gå för mer än max 15.000 nu. När den blir skattefri så ökar värdet till minst 25.000.

Kunde vara en ide köpa, garagera, sälja vettig ränta på pengarna om garaget är billigt och MP inte lyckas förlänga tiden för väntan på skattefrihet
Citera
2013-09-09, 21:57
Medlem
provocative77s avatar
Nu har jag kollat på V50in.
Det var värre än befarat. Min bil har snart gått 25000 o denna hade säten som var mer nötta än på min.
Längre än så kom jag inte i min inspektion. Min uppskattning är att bilen nog gått närmare 30 än 11
Citera
2013-09-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nu har jag kollat på V50in.
Det var värre än befarat. Min bil har snart gått 25000 o denna hade säten som var mer nötta än på min.
Längre än så kom jag inte i min inspektion. Min uppskattning är att bilen nog gått närmare 30 än 11

Är det leatherette inlägg så är det skitkvalitet, stolarna ser ut att vara 10 år gamla när de är 3..
Däremot så misstänker jag att bilen varit krockad i fronten, för det syns inga hål/märken för nummerplåten i fram..
Citera
2013-09-09, 23:17
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Är det leatherette inlägg så är det skitkvalitet, stolarna ser ut att vara 10 år gamla när de är 3..
Däremot så misstänker jag att bilen varit krockad i fronten, för det syns inga hål/märken för nummerplåten i fram..
Inte omöjligt. Men hela bilen gav ett slitet intryck.
Jag påpekade att jag trodde mätaren var skruvad o säljaren ryckte på axlarna.
Just det sjuka är att det var så uppenbart att hela bilen var ett skam o de inte ens försökte dölja det.
Mer sjukt är att de säkert kommer få sina vrak sålda iaf.
Citera
2013-09-11, 08:52
Medlem
http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes_Benz_S_600_Sv_sald_Skinn_Taklucka_Au_4368 7313.htm?ca=16&w=1&last=1

reflektioner?
Citera
2013-09-11, 13:26
Medlem
Tillbakablickens avatar
Vad sägs om den här: http://www.blocket.se/ostergotland/Audi_80_valdigt_fint_skick_nybes_o_skattad_4930055 8.htm?ca=14&w=2

Bra bil för det låga priset om beskrivningen stämmer?
Citera
2013-09-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
Vad sägs om den här: http://www.blocket.se/ostergotland/Audi_80_valdigt_fint_skick_nybes_o_skattad_4930055 8.htm?ca=14&w=2

Bara att slå till.8 papp och så få mil.
Citera
2013-09-11, 13:45
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:

Åk och testa bilen, det är ett mycket bra pris. Men bra pris kan i många fall innebära diverse defekter.
Citera
2013-09-11, 14:23
Moderator
Citat:

Upp-putsad in absurdum, taskig grammatik och felstavningar, säljs av "joakim", fotograferad i ett villaområde där "joakim" mest troligen inte hör hemma. Inget regnummer osv.
Jodå, titta på den men bered dig på en bevikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in