2008-03-29, 14:45
Medlem
Tiwazs avatar
Har ett problem med upplösningen på en laptop. Jag har 1280*800 och det fungerar utmärkt, men om jag minskar upplösningen så dras inte bilden ut över hela skärmen, utan jag får en svart kant runt bilden istället. Ju mindre upplösning ju mer svart kant. Problemet märkte jag inte av förrän jag försökte spela ett gammalt spel (Starcraft) på laptopen, spelet körs i 640*480 och om jag går in i spelet så blir den synliga ytan väldigt liten, för liten för att det ska vara kul att spela.

Någon som vet om det finns någon inställning eller dylikt som jag kanske ska bocka av eller bocka på? Eller varför detta sker?
Citera
2008-03-29, 14:56
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwaz
Har ett problem med upplösningen på en laptop. Jag har 1280*800 och det fungerar utmärkt, men om jag minskar upplösningen så dras inte bilden ut över hela skärmen, utan jag får en svart kant runt bilden istället. Ju mindre upplösning ju mer svart kant. Problemet märkte jag inte av förrän jag försökte spela ett gammalt spel (Starcraft) på laptopen, spelet körs i 640*480 och om jag går in i spelet så blir den synliga ytan väldigt liten, för liten för att det ska vara kul att spela.

Någon som vet om det finns någon inställning eller dylikt som jag kanske ska bocka av eller bocka på? Eller varför detta sker?

Tror det ska finnas en meny till grafik kortet där du kan strecka ut bilden efter hur du vill...
Min sådana meny ligger i Egenskaper för bildskärm -> fliken Inställningar -> Avancerat... Någon stans där inne kan det finnas..

Hoppas att det löser sig
Citera
2008-03-29, 15:02
Medlem
Tiwazs avatar
Tack! Jag trodde jag hade letat överallt men jag hade missat ett ställe, nu fungerar det bra!
Citera
2008-03-29, 15:06
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwaz
Tack! Jag trodde jag hade letat överallt men jag hade missat ett ställe, nu fungerar det bra!

Så bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in