2008-03-29, 11:05
Bannlyst
Finns det nån som tror att mannen med den bärbara kameran verkligen är helt själv därute i djungeln eller var han nu befinner sig? Han försöker ju verkligen få oss att tro det men själv tar jag för givet att han har ett helt jäkla filmteam där också och att den där kameran han bär runt på mest är för trovärdighetens skull.
Citera
2008-03-29, 11:12
Medlem
Läskigs avatar
Nja, själv är jag ganska övertygad om att han agerar helt själv, även om han alltid har ett team i närheten som han kan kontakta om något skulle gå fel.

Dock är jag övertygad om att det skulle bli ett intressantare program om han hade ett team med sig, blir tråkigt i längden att se en gubbe sitta stil i skuggan och vänta på att tiden ska gå, då ser jag hellre Bear Grylls program, oavsett hur fejkade dom är...
Citera
2008-03-29, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Nja, själv är jag ganska övertygad om att han agerar helt själv, även om han alltid har ett team i närheten som han kan kontakta om något skulle gå fel.

Dock är jag övertygad om att det skulle bli ett intressantare program om han hade ett team med sig, blir tråkigt i längden att se en gubbe sitta stil i skuggan och vänta på att tiden ska gå, då ser jag hellre Bear Grylls program, oavsett hur fejkade dom är...

jag tycker det är det som är synd, att troligtvis så kan ingenting gå åt helvete eftersom hjälp finns i närheten. inte för att jag önskar honom nått illa, men om man vill göra ett program om överlevnad i extrem miljö kan man inte ha en massa "säkerhetslinor". jag vill kunna se honom bli uppäten av en krokodil om det nu skulle bli så. finns troligen folk med vapen i närheten som skulle bistå honom vid behov
Citera
2008-03-29, 11:37
Medlem
Bear Grylls är 1000x roligare, intressantare och bättre. Han är kungen!
Citera
2008-03-29, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp

mm jag vet inte om jag håller med dej. tycker han överdriver faran så jäkla mycket och vill mest visa sej tuff och modig. brukar mest sitta och garva åt det. som när det var nån glaciär han skull passera och så "var han bara tvungen" att gå in i en isgrotta för att komma ner. senare såg man att det var typ 4 meter kvar till fast mark från grottöppningen där han istället valde att "riskera livet" genom att krypa in och komma längre ner.
Citera
2008-03-29, 21:40
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
mm jag vet inte om jag håller med dej. tycker han överdriver faran så jäkla mycket och vill mest visa sej tuff och modig. brukar mest sitta och garva åt det. som när det var nån glaciär han skull passera och så "var han bara tvungen" att gå in i en isgrotta för att komma ner. senare såg man att det var typ 4 meter kvar till fast mark från grottöppningen där han istället valde att "riskera livet" genom att krypa in och komma längre ner.

Han gör ju inte alla grejer för att han måste för att klara sig, mycket gör han ju för att visa hur man gör om man väl råkat ut för en fara. Som när han tog av sig kläderna och hoppade ner i nåt gyttjigt sumpmarkshål för att visa hur man tar sig upp t.ex.
Citera
2008-03-29, 23:59
Medlem
Unbalanceds avatar
Ja Les Stroud (Survivorman) är nog helt själv som han påstår, han har även sagt att han har ett team en bit ifrån som antingen håller koll på
honom med radio eller genom att försöka hitta honom med flygplan lite då och då.
I en episod började sjöisen att smälta så att både Les och hans team var tvungna att evakueras till säkerhet med helikopter.

Personligen tycker jag Les Stroud är den bättre och intressantare utav dom två, han har antagligen mer erfarenhet i "överlevnad" än Bear
och hans program är mera metodiskt och verklighetstroget. (Om man kan säga så)
Det är kännt att Bear vid flera tillfällen under sina episoder har övernattat i stugor och hotell istället för utomhus som det ska verka som.
Även har dom placerat ut saker åt honom i förväg, som tex. det döda djuret vars öga han kokade i den varma källan och åt.
Fast jag gillar Bear Grylls också.

Jag älskar "survivor-shows", har sätt alla Survivorman + hans egna film där han bygger ett hus åt hans familj som drivs enbart utav naturenergi.
Samt episoden utav I shouldn't be alive där han medverkar och visar hur man överlever i bitsk vinter.
Sedan alla Man VS Wild med Bear. Och dom flesta I shouldn't be alive.

Motagar gärna tips om andra Survivor-show, har inte kollat på Bush Tucker Man ännu men det är nästa på listan.
Citera
2008-03-30, 00:06
Medlem
xxxandors avatar
jag har inte kollat på survivorman så mycket, men jag kommer ihåg en reklam för han. Först så ser man sitta i en flotte mitt i havet och säga att han är helt ensam med endast en kamera, sedan ser man en bild från ett flyggplan på samma jävla flotte! Det kan ju inte vara annat än fejk.
Citera
2008-03-30, 00:35
Medlem
tyrolerhattens avatar
Jag håller utan att tveka Survivorman som det bättre av programmen. Les känns mer äkta än Bear Grylls som ofta vill göra lite "häftigare" inslag.

Det är väl ingen hemlighet att Stroud har en nödhjälpstelefon med sig eller att han inför programmen gör en del research för att till exempel lära sig vilka växter som är ätbara/näringsrika. Att han sedan klarar sig helt ensam i 7 dagar tvivlar jag inte på.
Citera
2008-03-30, 01:25
Medlem
Tonkys avatar
Det var i något avsnitt av Survivorman som han krålade sig över ett träd som hade fallit ner över en flod/bäck/fors. Kameran filmade från land och han pratade in i kameran på stocken. Har så svårt att tro att han ålade sig över för att sedan åla sig tillbaka och hämta kameran och sedan över igen. Han pratade hela tiden om hur livsfarlig det var och att trädet kunde brista vilken sekund som helst.
Citera
2008-03-30, 03:13
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Synd bara att hans program är 50% faktafel.
Citera
2008-03-30, 04:02
Bannlyst
Survivorman tycker jag är mest segt. Inte mycket som händer och han har nästan alltid med sig saker som hjälper honom.

Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Synd bara att hans program är 50% faktafel.
Hans program är väl ändå inte gjorda för att visa vad man ska göra för att överleva tills man blir räddad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in