Ni får ursäkta men redan från början var mitt intresse för detta program i år väldigt ljummet men jag måste få säga: VAD ÄR DETTA?
Tidigare år har det funnits "artister" som iaf gett majoriteten av tittarna gåshud mm men nu vad är det här för slags skolaula? Det är urdåliga talanger, ingen av dem ger stjärnstatus och ingen ger mig gåshud! Det är folk som inte hamnat i målbrottet ännu, det är människor som vinner på att jämnt säga "men jag har ju sjungit hela mitt liv så..." och då tycker ni att ni är garanterade en vinst i idol 2008?
Jag hade hoppats på att se någon som man förhoppningsvis kunde kanske köpa en skiva med i framtiden..(eller ladda ner)

men icke sa nicke. Jag vet iof att ingen av de förra vinnarna har fått någon bra framgång direkt men det finns ju andra som gått till final som blivit stjärnor i Sverige åtminstone.
Och ärligt talat blev jag faktiskt imponerad av juryn i år, ni vet dom är influgna från big USA och har riktiga erfarenheter av stjärnor, men vad händer egentligen? Ingen konstruktiv kritik utan bara tjafs.
Ingen i detta gäng förtjänar Sveriges befolknings krona, så enkelt är det.