2008-03-29, 05:23
Medlem
Jag hade tänkt införskaffa mig ett par av Ray Bans pilotbågar nu inför sommaren. Har tittat runt på deras hemsida och mer eller mindre bestämt mig för deras modell "Caravan" RB3136. Har varit och provat ut storlek så jag vet att jag ska ha storlek 55 på själva glasen (deras pilotbrillor har olika storlekar mellan 52 och 58). Jag var inne på Synsam och såg att den snarlika modellen RB3025 låg på 1300:- och väntade mig något liknande för Caravan. Har kollat på diverse sidor och runt €100 verkar vara normen. Hursomhelst, jag hittade nyss en sida där de uppenbarligen går att beställa för 500 SEK. De garanterar att det är "Authentic - Genuine" och så får man dessutom en T-shirt och en "Free gift" på köpet. Av någon anledning tycker jag mig ana hyckleri och att de försöker blåsa en, så min fråga är helt enkelt: är det rimligt att denna sida som säljer dem för mindre än halva priset av genomsittet eller finns det en hake?

Denna sida hade jag tänkt beställa från (€103 + frakt): http://www.unitedshades.com/product.asp?model_size=4680&cmd=ADD&RADIO=1&idmode l=rb3136&descbrand=Ray+Ban

Sidan jag hittade (500 SEK [$84] + free gift): http://www.framesdirect.com/framesfp/RayBan-tfmjr/lb.html
Citera
2008-03-29, 08:42
Medlem
Coq Rouges avatar
Om det verkar för bra för att vara sant så är det säker det också
Citera
2008-03-29, 08:47
Bannlyst
Min vän det låter för bra för att vara sant, Ray Ban för 500:-.
Betala hellre 1300kr i butik, då vet du med 110% säkerhet att du inte blivit lurad, utan har fått äkta vara.

Jag har bara haft Ray Ban hela mitt liv, har aldrig hittat ett par äkta för 500:-

Lycka till!
Citera
2008-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Min vän det låter för bra för att vara sant, Ray Ban för 500:-.
Betala hellre 1300kr i butik, då vet du med 110% säkerhet att du inte blivit lurad, utan har fått äkta vara.

Jag har bara haft Ray Ban hela mitt liv, har aldrig hittat ett par äkta för 500:-

Lycka till!

Vad anser du om mer "seriösa" internetbutiker i så fall? Är det en chansning också (tänkte på den andra länken jag postade)? För jag har fått uppfattningen att just Caravan kan vara svåra att få tag i i butiker, har visserligen bara varit inne i två st men har läst på en del hemsidor och folk har kommenterat och sagt just det.
Citera
2008-03-29, 13:03
Medlem
Sujoks avatar
Gillar verkligen Ray-ban pilotbrillor. Vilka butiker i Sverige kan man köpa sådana?
Citera
2008-03-29, 13:13
Medlem
Neoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Gillar verkligen Ray-ban pilotbrillor. Vilka butiker i Sverige kan man köpa sådana?

Finns på synsam, kostar mycket dock.
Citera
2008-03-29, 14:22
Medlem
Mike Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Det finns på KSAB.se, en pilotshop, för 895 kr.
Citera
2008-03-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike Wadd
Det finns på KSAB.se, en pilotshop, för 895 kr.

KSAB.net, där finns ett par, ser ut som ett par RB3026. Har kollat lite på dem också och de finns med som en möjlighet även om det lutar åt Caravan just nu. Har du någon erfarenhet av att beställa därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in