2008-03-29, 02:46
Medlem
Häromdagen skulle jag installera om datorn pågrund av att jag hade fått blue screen ett antal gånger under en längre period. Jag bootade upp datorn med min windows xp home edition cd skiva och kom fram till menyn när det skulle väljas om jag vilje starta ominstallationen. Då lade datorn av och nu får jag inte igång den. Jag började lukta vid power supply´n men jag kände ingen doft utav bränd elekronik. Vad kan det vara som är fel?

AMD anthlon x64 5000+

8800 Gt

windows xp home edition

2GB ram
Citera
2008-03-29, 04:05
Medlem
mantrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwasiman
Häromdagen skulle jag installera om datorn pågrund av att jag hade fått blue screen ett antal gånger under en längre period. Jag bootade upp datorn med min windows xp home edition cd skiva och kom fram till menyn när det skulle väljas om jag vilje starta ominstallationen. Då lade datorn av och nu får jag inte igång den. Jag började lukta vid power supply´n men jag kände ingen doft utav bränd elekronik. Vad kan det vara som är fel?

AMD anthlon x64 5000+

8800 Gt

windows xp home edition

2GB ram

Låter som hårdvaran (duh). Vad händer när du trycker igång datorn? Om den går en liten stund och sen fuckar så prova plocka ut ett minne i taget och kolla om det är nått av dem som är fel.
Citera
2008-03-29, 13:05
Medlem
Datorn startar inte alls när jag trycker på power knappen. Var inne och frågade idag i affären och dem satte ditt en ny power sladd och då startade datorn.
Sedan sa dem att jag skulle ta hem den och plocka isär den själv... snacka om service =/
Citera
2008-03-29, 15:59
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwasiman
Datorn startar inte alls när jag trycker på power knappen. Var inne och frågade idag i affären och dem satte ditt en ny power sladd och då startade datorn.
Sedan sa dem att jag skulle ta hem den och plocka isär den själv... snacka om service =/

Kolla efter läckande kondensatorer på moderkortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in