Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-28, 21:54
Medlem
Baalzamons avatar
Ofta när jag skall se på filmer här på datorn så blir färgerna helt kaiko, typ inverterade. En del är bra, andra inte. Vad kan detta bero på? Går det att göra någon inställning någonstans? Jag har windows XP
Citera
2008-03-28, 23:12
Bannlyst
Kanske grafikkortet?
Citera
2008-03-28, 23:16
Medlem
Baalzamons avatar
Skulle det vara sönder menar du? Har svårt att tänka mig det, eftersom det bara är en del videofiler som blir så. Annars funkar det precis som det skall. Känns mer som någon sorts inställningsgrej, men frågan är vad bara...
Citera
2008-03-28, 23:18
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Ofta när jag skall se på filmer här på datorn så blir färgerna helt kaiko, typ inverterade. En del är bra, andra inte. Vad kan detta bero på?

Har det alltid varit så? Då har du nog inte korrekta codecs installerade. Pröva att installera något multi-pack, som CCCP eller K-Lite, men se till så att du inte överdriver och råkar ut för codec-soppa. Lagom är bäst.
Citera
2008-03-28, 23:21
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Har det alltid varit så? Då har du nog inte korrekta codecs installerade. Pröva att installera något multi-pack, som CCCP eller K-Lite, men se till så att du inte överdriver och råkar ut för codec-soppa. Lagom är bäst.

Det blev så här när jag krånglade med drivrutinerna till grafikkortet. Installerade de gamla igen eftersom de nya inte funkade, och jag tror det var då det hände.

Hade helst inte grejat med codecarna, när allt nu funkade så bra förut. Hade stora bekymmer när datorn var ny, innan jag fick alla sorters videofiler till att funka

Kanske skulle avinstallera alla codecs och börja om från början?
Citera
2008-03-28, 23:23
Medlem
Ondkvists avatar
Har för mig att K-Lite automatiskt avinstallerar gamla codecs innan de nya tillförs. Du får experimentera lite och se hur det går.
Citera
2008-03-28, 23:36
Medlem
Baalzamons avatar
Japp, den avinstallerade allt möjligt. Men nu funkar det bra, K-Lite gjorde susen!

Det tackar vi för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in