2008-03-29, 18:36
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
Bara sopor som formaterar bara för att man har sätt på ett problem
det är ofta samma männskor som säger att Windows är skit och att man måste installera om för minsta lilla

dålig stil

XP behöver installeras om då och då för den segas ner med tiden, dock gör inte tex 2003 det.
Citera
2008-03-29, 21:18
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
DeGe: Har inte windows vista

Det finns i xp också

http://pici.se/p/ZFbypIIVI/
Citera
2008-03-29, 23:03
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
XP behöver installeras om då och då för den segas ner med tiden, dock gör inte tex 2003 det.

Det beror ju på hur man behandlar xpn.

Om man lägger in 18 st olika free spyware remover utan att registrera dom
samt surfar på ogästvänliga porrsidor och inte sköter om den så måste man nog installera om den svar ja

Men sköter man datorn och vet vad man gör så behövs det inte göras bara för att explorer nu skulle vara lite bråkig
Citera
2008-03-29, 23:06
Medlem
Anteuss avatar
Har bra surfvett och vet hur man städar etc den segar ändå ihop till slut medans då tex 2003 inte skulle gjort det
Citera
2008-03-30, 13:32
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Har bra surfvett och vet hur man städar etc den segar ändå ihop till slut medans då tex 2003 inte skulle gjort det

Konstigt att min lillasyster klarar av att köra en xp utan att den krånglar.
Hon har ett halvhjärtat men inte helt kasst surfvett.
Citera
2008-03-30, 16:14
Medlem
Anteuss avatar
Du kanske har hjälptm henne sätta upp brandvägg, antivir och en massa annat "strunt" och så, men faktum är att XP segar ner efter tag det blir inte den där hastigheten som man har från början även om man avinstallera det mesta osv
Citera
2008-03-30, 19:32
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Du kanske har hjälptm henne sätta upp brandvägg, antivir och en massa annat "strunt" och så, men faktum är att XP segar ner efter tag det blir inte den där hastigheten som man har från början även om man avinstallera det mesta osv

Kan lova dig att 2003an också blir lagom seg utan antivirus samt brandvägg.
Givetsvis har hon de. Men vi pratade inte om hur man konfar xpn utan att om man vill och kan så kan man hålla den relativt bra igång. Samt att brandvägg och antivirus program är för mig en sådan självklarhet att man har i en windows maskin och börjar nu förstå vart kanske dina egna eventulla problem med win xp kommer ifrån
Alla datorer samt dom flesta operativen blir slöare om man installlera program som ska hämta uppdates 31432 gånger om dagen samt ligger och äter minne med saker som dom igentlige inte behöver.

Jag håller med om att det kan vara bra att installera om Windows ibland (inte speciellt xp utan dom flesta)
Men inte som i detta fallet då explorer bråkar. Ska man börja installera om så fort något inte funkar så har man nog en enligt mig felaktig inställnig till att använda datorer framför allt ge "goda" råd till andra.
Citera
2008-03-31, 17:51
Medlem
en_snubbe1s avatar
Jag kollade vad jag hade i karantän i Nod32.
http://img111.imageshack.us/my.php?image=nod32uf5.jpg
Kan något av dom göra att explorer dör hela tiden.. fast dom ligger i karantän?
För att ta bort dom är det bara att högerklicka och dom är ur världen?
Citera
2008-03-31, 17:53
Medlem
Citat:

Snälla, sprid inte falsk fakta. I så fall har det väl med hårdvaran och göra och inte mjukvaran?

EDIT:

Citat:

Nej, dom kan inget göra när dom ligger i karantän. Men genom att ta bort dom ifrån karantän skapas ju en viss risk såsom att dom skulle komma tillbaks(Ja, en del warez kommer tillbaks även fast man tagit bort dom).
Senast redigerad av hybbe 2008-03-31 kl. 17:56.
Citera
2008-03-31, 19:15
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Snälla, sprid inte falsk fakta. I så fall har det väl med hårdvaran och göra och inte mjukvaran?

EDIT:

Nej, dom kan inget göra när dom ligger i karantän. Men genom att ta bort dom ifrån karantän skapas ju en viss risk såsom att dom skulle komma tillbaks(Ja, en del warez kommer tillbaks även fast man tagit bort dom).

Ger upp med er.
Citera
2008-03-31, 20:03
Medlem
massamulls avatar
Citat:

Ser inget självklart samband men visst kan dom filerna ha något att göra med dina problem. Nu sitter dom ju i karantän men dom kan ha förstört eller skrivit över någon viktig fil för explorer.exe
Citera
2008-03-31, 21:33
Medlem
en_snubbe1s avatar
Kan man kolla om explorer är skadad? Eller på något sätt reparera den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in