Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Du kanske har hjälptm henne sätta upp brandvägg, antivir och en massa annat "strunt" och så, men faktum är att XP segar ner efter tag det blir inte den där hastigheten som man har från början även om man avinstallera det mesta osv
Kan lova dig att 2003an också blir lagom seg utan antivirus samt brandvägg.
Givetsvis har hon de. Men vi pratade inte om hur man konfar xpn utan att om man vill och kan så kan man hålla den relativt bra igång. Samt att brandvägg och antivirus program är för mig en sådan självklarhet att man har i en windows maskin och börjar nu förstå vart kanske dina egna eventulla problem med win xp kommer ifrån
Alla datorer samt dom flesta operativen blir slöare om man installlera program som ska hämta uppdates 31432 gånger om dagen samt ligger och äter minne med saker som dom igentlige inte behöver.
Jag håller med om att det kan vara bra att installera om Windows ibland (inte speciellt xp utan dom flesta)
Men inte som i detta fallet då explorer bråkar. Ska man börja installera om så fort något inte funkar så har man nog en enligt mig felaktig inställnig till att använda datorer framför allt ge "goda" råd till andra.