Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Jag ska iväg till kina i nästa vecka och hade tänkt att passa på att köpa en skräddarsydd kostym, problemet är att jag inte kan något om kostymer så jag måste försöka ta reda på vad jag vill ha innan jag åker.
Kostymen kommer användas vid högtidliga tillfällen samt även när jag tar studenten. Så har ni tips, bilder och massa nödvändig information så tar jag gärna emot det.
Det finns gott om websidor dar du kan designa din egen kostym och darigenom fa en bild av vad du sjalv tycker ar snyggt (t.ex
HTML-kod:
www.dresstokill.com
). Jag rekommenderar inte att du handlar darifran men det kan vara en visuell hjalp. Ett annat alternativ ar att ta med bilder pa nagon kostym du sett som du tycker ar snygg i en film/tidning etc.
Du kommer fa ta stallning till t.ex. om du vill att kavajen ska vara enkel/dubbelknappt, hur manga knappar, hur manga fickor, raka eller lutade fickor, hur du vill ha slagen, om du vill ha en/tva/eller ingen vent dar bak, hur langt ner du vill att armarna ska na pa manschetterna, samt givetvis kostymens material och farg. Sen har du byxorna dar du kan valja hur du vill ha fickorna, om du vill ha nagon bakficka, om du vill ha baltesloopar eller inte, osv osv.
Om det har ar din forsta kostym sa rekommenderar jag nagot basic. Sjalv ar jag svag for den brittiska designen snarare an den italienska (vi bortser fran den amerikanska helt). Svart att hamna fel om du kor pa en single breasted, two-button, double vent, two slanted pockets, navyblue.
Lycka till!