2008-03-28, 17:49
Medlem
Tjena!
Har ett litet problem här som jag hoppas få hjälp med av er! Jag skulle nämligen vilja programmera en trumvirvel, ni vet som i en marsch eller vad man ska kalla det, men jag vet inte hur jag ska gå till väga, eller om det ens går att göra. Nu när jag programmerar trummorna så skriver jag dom i Guitar Pro 5, exporterar i MIDI och laddar in i Cubase i VST-instrummentet EZdrummer DFH. Men när man ska skapa nåt virvel-liknande så blir det väldigt kantigt och.... ja som ett blast-beat typ.
Så, kan ni hjälpa mig? Tackar så mycket på förhand!
Citera
2008-03-28, 17:53
Medlem
Noetlovskijs avatar
Du får la ändra velociteten på slagen. (Hur hårt de slås an)
Citera
2008-03-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Du får la ändra velociteten på slagen. (Hur hårt de slås an)

Hur var när? Jag är inte så duktig på dom här programmen, har väl hållt på i 2 dagar, så jag behöver lite mer information än så. Tack!
Citera
2008-03-28, 19:43
Medlem
Noetlovskijs avatar
Midispåret med trummorna borde du kunna redigera. I cubase kan man på något sätt ändra velociteten för varje slag. Vet inte hur - använder ett annat program.
Citera
2008-03-28, 21:26
Medlem
HATs avatar
Klicka ur snap to grid eller vad det nu är. Hur som helst, kör inte helt efter 16-delar utan kör lite flummigt. Använd flams. Lek mycket med velocity.
Citera
2008-03-30, 13:41
Medlem
Olle Vobblas avatar
Kolla in Battery's "Field Drum" samplingar, lovar att du inte blir missnöjd. De har lite flammar, buzz och roll's så det inte bli så kantigt.
Finns på piratebayoch säkert många andra ställen.

Håller oxå med de andra som har rekommenderat velocity ändringar om du skall utgå från dina befintliga samplingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in