2008-03-28, 16:50
Medlem
Megabears avatar
Varför handlar vartenda ämne i revisionistforumet om hur förintelsen är fejkad/hur judar manipulerar historia osv? Till och med tråden om Soviets GULAGS blev en till skittråd om judars elakheter.

Revisionistforumet är för tillfället bara ett läger för trångsynta smygnassar som tackar och ger varandra komplimanger beroende på vem som kan förvrida mest historia. Även om detta är parodiskt för utomstående att se så tror de själva att de är guds gåva för historiekunskaper.

Finns det inte mer intressanta revisionistiska ämnen att diskutera som inte blir en nazistförsvarartråd? Till exempel har jag läst om revisionister som anser att slaget vid somme var en seger för ententen, håller ni med om detta??
2008-03-28, 17:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabear
Varför handlar vartenda ämne i revisionistforumet om hur förintelsen är fejkad/hur judar manipulerar historia osv? Till och med tråden om Soviets GULAGS blev en till skittråd om judars elakheter.

Revisionistforumet är för tillfället bara ett läger för trångsynta smygnassar som tackar och ger varandra komplimanger beroende på vem som kan förvrida mest historia. Även om detta är parodiskt för utomstående att se så tror de själva att de är guds gåva för historiekunskaper.

Finns det inte mer intressanta revisionistiska ämnen att diskutera som inte blir en nazistförsvarartråd? Till exempel har jag läst om revisionister som anser att slaget vid somme var en seger för ententen, håller ni med om detta??
Så här är det: judar och judiska historiker har haft en betydande roll i att skriva ner historia, och då framför allt historiska ämnen som de själva har varit inblandade i. Visst finns det historisk revisionism som fokuserar sig på annat än judar, men om du tar Förintelsen™ som exempel, så är historikerna som har skrivit ner den, nästan alla judar (eller de är i vart fall överrepresenterade).

Gällande Bolsjevismen i Sovjet så hade judarna en mycket betydelsefull roll i Gulag och liknande koncentrationsläger, men i de "officiella" historieböckerna så står det sällan något om deras etniska grupp, trots att judarnas inblandning i detta är väldokumenterat.

Det är dock inga smygnassar som skriver här. De flesta nazister på Flashback är öppna med det.

Sedan finns det ju judar som är revisionister också, se till exempel David Cole.
2008-03-28, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Gällande Bolsjevismen i Sovjet så hade judarna en mycket betydelsefull roll i Gulag och liknande koncentrationsläger,

Låt oss nu låtsas att judar hade en "betydande roll i Gulag och liknande koncentrationsläger" (sic!). Vad skall du göra med den informationen och varför den är viktig?
2008-03-28, 18:56
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Låt oss nu låtsas att judar hade en "betydande roll i Gulag och liknande koncentrationsläger" (sic!). Vad skall du göra med den informationen och varför den är viktig?
Kunskap är makt.

Personligen anser jag att det är viktigt att förstå historia. Jude-förföljelserna (som säkerligen har överdrivits en gnutta) i Nazityskland går inte att förstå utan att förstå judeboljsevikernas framfart i Ryssland.

Men du, det finns redan en tråd där detta diskuteras.
2008-03-28, 19:24
Bannlyst
Citat:
Kunskap är makt.

Personligen anser jag att det är viktigt att förstå historia. Jude-förföljelserna (som säkerligen har överdrivits en gnutta) i Nazityskland går inte att förstå utan att förstå judeboljsevikernas framfart i Ryssland.

Du är lite oklar. Alla Hollands och Norges judar måste interneras, dödas eller förslavas därför att judar satt i Bolsjevikpartiets ledning?
2008-03-28, 19:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Du är lite oklar. Alla Hollands och Norges judar måste interneras, dödas eller förslavas därför att judar satt i Bolsjevikpartiets ledning?
Det var inte vad jag påstod. Jag skrev inget om "måste". Men det är intressant att du försöker lägga ord i munnen på mig i syfte att framställa mig i dålig dager.

Däremot är jag övertygad om att Nazitysklands fientliga inställning mot judarna till stor del berodde på judarnas inblandning i bolsjevismen. Du har väl läst Hitler's Table Talk, eller? Han nämner bolsjevismen i en mycket antagonistisk uppfattning där.

Det är ju därför vi har det här forumet, att diskutera historia som inte får så mycket plats i böckerna
2008-03-28, 19:36
Medlem
llduces avatar
Citat:

Han skrev förstå inte legitimera. Judiska gruppers agernade är i många fall förklaringen till antisemitismens framväxt.
2008-03-28, 19:38
Medlem
llduces avatar
Citat:
Däremot är jag övertygad om att Nazitysklands fientliga inställning mot judarna till stor del berodde på judarnas inblandning i bolsjevismen. Du har väl läst Hitler's Table Talk, eller? Han nämner bolsjevismen i en mycket antagonistisk uppfattning där.

Har du hittat någon bra online källa till bordssamtalen? Sidan där jag brukade läsa dessa har tagits ner för ett tag sedan.
2008-03-28, 19:54
Bannlyst
Citat:
Det var inte vad jag påstod. Jag skrev inget om "måste". Men det är intressant att du försöker lägga ord i munnen på mig i syfte att framställa mig i dålig dager.

Dylika hetsiga kategoriseringar kan få folk att begå övergrepp. Varför annars skulle hela Hollands judar skickas till slav och dödsläger? Utan att de ens tog reda på deras politiska åsikt. Det räckte med att de var judar för att dö.
2008-03-28, 20:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Har du hittat någon bra online källa till bordssamtalen? Sidan där jag brukade läsa dessa har tagits ner för ett tag sedan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_Table_Talk

Den får duga så länge. Jag ska dock starta en tråd om det senare när jag samlat ihop lite fler källor, argument, etc.
Citat:
Dylika hetsiga kategoriseringar kan få folk att begå övergrepp. Varför annars skulle hela Hollands judar skickas till slav och dödsläger? Utan att de ens tog reda på deras politiska åsikt. Det räckte med att de var judar för att dö.
Okej, men det är resultatet av en hetsig politik etniska judar förde i Ryssland, vilket ledde till att en judisk-fientlig politik växte fram i Tyskland som reslutat. Som man bäddar får man ligga. En bra polare till mig brukar säga, trampar man inte i bajs så luktar man inte skit. Hade judar i Ryssland inte startat en revolution och ett koncentrationsläger (Gulag) där de illvilligt deltog i att slakta gojim, så hade Hitler förmodligen aldrig röstats fram till politiker över Tyskland, Zee Holycaust™ hade vi sluppit att höra om dagligen, och revisionistiska ämnen hade säkert fortfarande existerat men innehållit en allt mindre portion diskussioner om judar.

Grejen är ju den att, judarna har förskönat i stora drag deras roll under 1900-talets historia, därför tar judiska diskussioner så stor plats på det här forumet då vi inte köper judarnas dualism om att de själva är goda änglar mot alla världens sataniska gojim som bara förtrycker judarna utan anledning och av ett irrationellt hat.
2008-03-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Som man bäddar får man ligga

På så vis. Så man hade alltså kartlagt varje judes politiska åsikt och sedan kommit fram till att alla hade samma åsikt och därför måste antingen dö eller förslavas.
I ditt och nazisternas universum räcker det med att vara jude för att dömas.
Det var det jag ville få dig öppet erkänna och jag är tacksam för klarläggandet.
2008-03-28, 21:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
På så vis. Så man hade alltså kartlagt varje judes politiska åsikt och sedan kommit fram till att alla hade samma åsikt och därför måste antingen dö eller förslavas.
I ditt och nazisternas universum räcker det med att vara jude för att dömas.
Det var det jag ville få dig öppet erkänna och jag är tacksam för klarläggandet.
Nej inte alls. Jag beundrar faktiskt många talangfulla judar (helt ärligt) och jag vill knappast döma dem till döden för att de råkar vara judar. Du har en löjlig fördom om mig som till stor del bygger på ditt godhetskomplex.

Däremot är jag tillräckligt klar i skallen att jag förstår att om man startar en blodig revolution i ett land så kommer det slå tillbaka mot ens närmaste. I judarnas fall, andra etniska judar i andra länder. Därav, som man bäddar får man ligga. Jag tror inte att någon är en oskyldig ängel, helt enkelt.

Du kan för övrigt lägga ner din character assassination, det är bara intellektuellt oärligt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in