Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-28, 16:11
Medlem
Går det? Jag vill ha alla mina bilder lätt tillgängliga i iPhoto. Men det är lite för tillgängligt. Vissa bilder får inte vissa se osv. Jag har försökt gömma i undermappar osv så gott det går, men det borde ju gå att sätta ett lösenord på en bestämd mapp och/eller album! Finns en nyckelsymbol längst ner, men det är en genväg till "sök bilder efter NYCKELORD", så drygt.
Citera
2008-03-28, 16:32
Medlem
iquits avatar
Har du 08 kan du "gömma" bilder så de inte syns. Kan folk inte iphoto - vilket de inte gör - hittar de inte bilderna i programmet. (dock i mapparna)
Citera
2008-03-29, 14:03
Medlem
isroks avatar
ingen som vet hur man kan låsa iTunes och iPhoto? inte bara mappar utan hela skiten så man måste ha lösen för att öppna ett bibliotek
Citera
2008-03-29, 14:18
Medlem
iquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isrok
ingen som vet hur man kan låsa iTunes och iPhoto? inte bara mappar utan hela skiten så man måste ha lösen för att öppna ett bibliotek

Det finns ett jobbigt sätt som jag tror kan funka. Placera helt enkelt hela biblioteket i en krypterad skivavbild (gles, som du har gjort tillräckligt stor för att få plats att lägga till många filer) den gör du med skivverktyget. Sedan för att komma åt biblioteket måste du först montera skivavbilden, sedan starta iTunes/iPhoto. (se till att hålla in äpple-alt tror jag det var, när det startar första gången efter flytten, så du kan välja bibliotekets nya plats)
Citera
2008-03-29, 15:14
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iquit
Det finns ett jobbigt sätt som jag tror kan funka. Placera helt enkelt hela biblioteket i en krypterad skivavbild (gles, som du har gjort tillräckligt stor för att få plats att lägga till många filer) den gör du med skivverktyget. Sedan för att komma åt biblioteket måste du först montera skivavbilden, sedan starta iTunes/iPhoto. (se till att hålla in äpple-alt tror jag det var, när det startar första gången efter flytten, så du kan välja bibliotekets nya plats)

mounta en fil på 4 gig som bara blir större och större blir jobbigt, tack ändå
Citera
2010-10-24, 00:00
Medlem
Neveus avatar
bump* googlat men inte funnit något? Går det att lösenordskydda album i iPhoto?
Citera
2010-10-24, 09:09
Medlem
tzjs avatar
Hittade detta:

Citat:
Password protect your photos
Sharing your photos with others is great, but what if you want to protect your images with a password? You can password-protect your shared albums in iPhoto Preferences. Open iPhoto Preferences, then choose the Sharing tab, make sure the checkbox next to require password is selected, and choose a password. Now when people view your album, they will see a lock on your album, and will need the password to view your pictures.
Du kan ju välja att gömma vissa bilder i iPhoto med.
Citera
2010-10-24, 17:47
Medlem
Neveus avatar
vill inte lösenordskydda mina "delade mappar" utan enbart utvalda mappar i biblioteket (delar inte ut några mappar) vet att jag kan gömma bilder men vem orkar göra det om det är många?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in