2008-03-28, 13:26
Medlem
Chokladets avatar
Ja jag har en förfrågan som kanske har varit på tal innan...Men men provar i alla fall. Undrar då hur man kan träna fast man är ute i fält ? jag är då i lumpen och undrar då om det finns kanske något substitut för träningsmetoder med vikter ute i fält , några övningar som kan rekomenderas och näringstillskott kanske ? en vecka i fält pajar liksom ens träning det är inte så himla kul.....
Tack i förhand!
Citera
2008-03-28, 13:43
Medlem
Akademikerns avatar
Är du i skogen? (vet inte riktigt vad som menas med 'fält' då jag tycker att lumpen är skit)

Ta tag i en robust gren från ett träd och gör chins!
Sit-up's
Armhävningar
knäböj med en stor jävla stock på nacken kanske?
Citera
2008-03-28, 13:45
Medlem
Satanclauss avatar
Om du har en löktjänst med mycket fritid även fast ni är ute i fält så kan du ju alltid leta up en bra gren att köra chins på, curla med vattendunkar och givetvis armhävningar (sätt på ryggsäcken och fyll den med sten ). För ben: ryggsäck med sten och ta dig upp för branta kullar/berg, triceps ta tag i ramen på ryggsäcken och kör stående bakom nacke. Dina kamrater kommer förmodligen tycka du är en smula knepig, Har ni bra tillgång till mat så är de bara att köra på alá Rocky i ryssland! Gäller det bara en vecka här och där så ta det som vila och ta igen det när ni ligger på regementet för där har ni väl iaf styrke tränings lokal?
Senast redigerad av Satanclaus 2008-03-28 kl. 13:49.
Citera
2008-03-28, 14:57
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladet
Ja jag har en förfrågan som kanske har varit på tal innan...Men men provar i alla fall. Undrar då hur man kan träna fast man är ute i fält ? jag är då i lumpen och undrar då om det finns kanske något substitut för träningsmetoder med vikter ute i fält , några övningar som kan rekomenderas och näringstillskott kanske ? en vecka i fält pajar liksom ens träning det är inte så himla kul.....
Tack i förhand!

Bör finnas nåt passande hos Gymgrossisten. Hittade detta på deras frågeavdelning:

"Ska du ut i fält eller har någon annan uppgift då du inte får ordentlig mat på många timmar kan du ta med dig näringsrika bars. t.ex. Rapid Recovery bars från Fairing, eller Muscle Tech bars från Meso-Tech."
Citera
2008-03-28, 15:53
Bannlyst
seriöst? träna när du är i fält? hur ser era fält perioder ut? sova på gräsmatan utanför kasärngården och käka i matsalen eller?

när jag låg i lumpen för 2år sedan så hadde man nog att göra och ofta för lite att äta för att inte bryta ner kroppen i fält.

den fritid man har och man inte gör övningar eller arbetar så är man inte sugen på att träna i fält om man inte har en riktigt lökig tjänst.
Senast redigerad av greger12 2008-03-28 kl. 15:56.
Citera
2008-03-28, 16:25
Medlem
morgontrötts avatar
Precis, inte fan får man tillräckligt med mat för att det ska ge något att träna utöver alla övningar under tid i fält.. Själv hade jag en ganska lökig tjänst, dock hade vi en jävla sadistkärring med peniskomplex som befäl så det blev väl inte så lätt som det borde blivit, men ändå: fält = svält. Ta det som en vilovecka från träningen.
Citera
2008-03-28, 16:39
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladet
Tack i förhand!
Träna kan man alltid göra men eftersom du inte kan sköta kosten när du är ute i fält så kan du lika gärna skita i att träna då det inte ger nåt.
Citera
2008-03-28, 16:40
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
seriöst? träna när du är i fält? hur ser era fält perioder ut? sova på gräsmatan utanför kasärngården och käka i matsalen eller?

när jag låg i lumpen för 2år sedan så hadde man nog att göra och ofta för lite att äta för att inte bryta ner kroppen i fält.

den fritid man har och man inte gör övningar eller arbetar så är man inte sugen på att träna i fält om man inte har en riktigt lökig tjänst.
Exakt man låg i 40minus och hyttra. de sista man tänkte på var att träna. man ville bara överleva uppe i boden
Citera
2008-03-28, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Exakt man låg i 40minus och hyttra. de sista man tänkte på var att träna. man ville bara överleva uppe i boden

boden var ett fint ställe eller hur I19 pansarskytte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in