Citat:
Ursprungligen postat av RaxXz
Fel gissningar har du tyvärr.
Jag känner mig absolut inte hotad av killar som klär sig i mode kläder däremot kännar jag en enorm avsky mot dem för att dom är tvugna att ha vissa kläder på sig för att få tjejer och inte kan vara sig själva.
Du känner avsky mot alla människor som klär sig i moderiktiga kläder (talar vi trendiga plagg, eller en proper stil överlag?) för att du anser att de har på sig kläderna för att få tjejer och lägger på en falsk stil på samma gång?
Nu kan jag visserligen inte svara för alla, men precis som du har på det du trivs i, så trivs jag hur bra som helst i ett par propra byxor, skjorta, rock och chelsea boots. Jag bär det absolut inte för att få tjejer och mitt beteende förändras inte överhuvudtaget jämfört med när jag har på mig vindjacka, lite större byxor, t-shirt och sneakers.
Jag klär mig efter vad jag anser att situationen kräver, dels av respekt för mig själv och dels av respekt för de människor jag ska umgås med eller vistas bland. Att komma över- eller underklädd blir ofta obekvämt för både mig och övriga.
Men det är någonting som har kommit mer nu under senare år. När jag var i tonåren och upp till 22 någonstans så hade jag på mig precis vad jag kände för och kunde - precis som du - för mitt liv inte förstå varför folk ville bära sådana kläder som jag i dag gör, då jag inte trivdes i dem och - precis som du - naivt trodde att alla människor skulle tycka att kläderna jag hade var de skönaste kläderna att ha på sig om de bara vågade testa.
Du kanske skulle testa att köpa en slim fit-skjorta på H&M för 299 kronor och vika upp ärmarna, du kanske skulle gilla det. Ta det lugnt bara, ett plagg i taget. Man måste krypa innan man kan springa maraton
Jag förstår precis vilka du stör dig på, men blanda inte ihop de som köper märkesplagg för att det är märkesplagg och använder kläderna som bling bling med de människor som faktiskt köper moderiktiga kläder för sin egen skull...