Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-28, 02:59
  #1
Medlem
Jeofalafsks avatar
om jag nu skulle ha kommit över en jävla massa smycken

Är det bara gå till pantbanken så får jag pengar för dem? Kan dom inte kolla upp ifall dom är oärliga och på så vis åka fast? jag tänkte om man t.ex försöker panta en vigelsering som det står "magda 1965" på.
2008-03-28, 04:12
  #2
Medlem
Devanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeofalafsk
om jag nu skulle ha kommit över en jävla massa smycken

Är det bara gå till pantbanken så får jag pengar för dem? Kan dom inte kolla upp ifall dom är oärliga och på så vis åka fast? jag tänkte om man t.ex försöker panta en vigelsering som det står "magda 1965" på.


Om du går till pantbanken så måste du väll visa leg,
och kommer du då in med en bunke smycken kan det väll verka ganska misstänksamt,kommer du däremot in med guld ring där det står "Magda 1965"på tror jag inte dom blir lika misstänksamma emot dig.
Är det inte bättre att fråga Magda själv först om lov om du skulle kunna få sälja/panta hennes ring?
om ägaren Magda sammtycker så har du ju rent mjöl i påsen och behöver inte oroa dig för att bli dit satt vid ett senare tillfälle.
Ärlighet vara längst
__________________
Senast redigerad av Devanos 2008-03-28 kl. 04:16.
2008-03-28, 10:18
  #3
Medlem
Webbhildas avatar
Kan du inte lämna tillbaka smyckena till människorna du snott dem från istället? Tänk vad glada de blir då.
2008-03-28, 10:40
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Har inget med Brott & Straff att göra.

Tråd låst.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback