2008-03-27, 23:16
Medlem
Jag installerade ett program som inte var så värsta bra för systemet, Vista.
Det kom upp en blå ruta där den räknar cache minne till 100, sedan startar datorn om sig.
Jag försöker starta datorn i felsäkert läge men den gör likadant ändå så den vägen fungerar inte heller att komma in å avinstallera programmet.
Vad ska jag göra för att kunna komma in i Vista och börja med att avinstallera programmet?
Hur kan jag återställa detta på något sätt? Jag vet inte alls hur jag ska göra för att återställa detta.
Det bästa av allt är att jag fick datorn idag, helt jävla splitter ny å nu har den gått åt helvete. HJÄLP MIG!
Citera
2008-03-27, 23:44
Medlem
Förbannads avatar
Vet inte riktigt vad du kan göra. Kanske värt ett försök att komma åt dos-prompten med hjälp av en bootbar vistaskiva, och försöka ta bort programmet den vägen?
Citera
2008-03-27, 23:49
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vad ska jag göra för att kunna komma in i Vista och börja med att avinstallera programmet?
Hur kan jag återställa detta på något sätt?
Stoppa bara in en XP-skiva och välj att datorn skall boota från CD-/DVD-ROMen så kan du formatera hårddisken och installera något annat operativsystem (alt. försöka dig på en ny installation av Vista om du nu vill det).
Citera
2008-03-28, 09:20
Medlem
Jag har ingen Vista cd. Fick datorn som den var.
Citera
2008-03-28, 09:38
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Jag har ingen Vista cd. Fick datorn som den var.
Du är illegal nerladdning och olovlig bränning ifrån att ha en. Jag antar att du inte heller har en återställningsskiva till datorn heller?
Citera
2008-03-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Du är illegal nerladdning och olovlig bränning ifrån att ha en. Jag antar att du inte heller har en återställningsskiva till datorn heller?
Nepp, behöver det inte alls vara. Inte i mitt fall iallafall.
Anyway så har jag löst problemet.
Citera
2008-03-28, 12:26
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Nepp, behöver det inte alls vara. Inte i mitt fall iallafall.
Anyway så har jag löst problemet.
Jag påstog inte att det nödvändigtvis behövde vara så. Sen får du gärna dela med dig av hur du löste problemet så att andra som eventuellt läser tråden i fortsättningen vet hur man kan gå till väga.
Citera
2008-03-28, 12:41
Medlem
Okej. Eftersom programmet jag installerade gjorde så datorn startade om sig och jag kunde inte komma in i operativsystemet alls så blev jag desperat och kikade igenom mina papper som jag fick med mig när jag köpte datorn.
Jag fick ju inte med någon cd-skiva men däremot fick jag med ett papper som "såg ut som en cd-skiva" där det stod att man skulle trycka på F11 om problem uppstod.
Smart som jag hade varit så har jag tryckt på alla olika F-tangenter förutom F11.
När väl den trycktes ner så fick jag olika alternativ om jag ville installera om Vista eller bara ta en systemåterställning till ett tidigare tillfälle, vilket jag valde de senare alternativet.
Allt löste sig suveränt och jag är åter glad!
Citera
2008-03-29, 00:44
Medlem
Var det en bluetooth enhet du installerade? :P
Citera
2008-03-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Var det en bluetooth enhet du installerade? :P
Nej, det var programmet Alchohol 120%.
Citera