2008-03-27, 17:33
Bannlyst
Hej!

Kan man på något sätt - utan att ha en medsökande - hos någon bank låna pengar (100 000 kr) utan att ha ett fast jobb? Studerar för närvarande och lever på CSN.. Jag har inga betalningsanmärkningar..

Hoppas och önskar verkligen att någon vänlig själ har några bra tips på hur man kan gå tillväga!

/C
Citera
2008-03-27, 19:53
Medlem
Jag har svårt att tänka mig att någon bank lånar ut så mycket pengar utan säkerhet till en person som enbart lever på csn.

Prova på www.loanland.se, fast jag vet inte om den verksamheten har kommit igång i speciellt hög uträckning ännu.
Citera
2008-03-27, 21:09
Medlem
bernankes avatar
Vad ska du ha pengarna till? Är det något du kan pantsätta? Eller har du någon (typ förälder) som kan borga för dig?

Ett långsiktigt tips är att ta ett extrajobb vid sidan av studierna.
Citera
2008-03-27, 21:17
Medlem
Phalanxs avatar
Tror tyvärr att det blir svårt att låna. Beror nog vad du ska låna till. Är det konsumtionslån så tror jag det är helt kört. Är det däremot lägenhet eller liknande så kan det kanske gå. Har du en borgensman så kan det kanske gå vägen.
Citera
2008-03-27, 21:21
Medlem
Kan bli mycket svårt speciellt eftersom de bara räknar på bidrags delen och det ligger väl bara runt 2500:- i månaden. Men med en medsökande och ett bra upplägg så kan det gå.
Citera
2008-03-27, 21:41
Medlem
JackBlacks avatar
Du kan låna pengar av mig om du är trevlig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in