Citat:
Ursprungligen postat av
flyer1
Det var en Polisman som släppte namnet D.B förmodligen försa han sig. Incheckad under namn Dan Cooper, smart inte använda sitt riktiga namn men ändå ett namn man reagerar på. Sen kan han ha skrivit nått krav om lösensumma och av gammal vana skrivit L.D Cooper och sen insett sitt misstag och ändrat signaturen till D.B Jag tror inte en polis hittar på nya namn men kan försäga sig, om sånt som inte borde nå pressen.
Om du har kapat ett plan och tänker hoppa så ser du väl tid att dirigera flygplanet dit du vill och väljer hoppa då du passerar där. D.B Cooper hoppa just där hans bror bodde, dvs fadern till dottern som berättat vad hon såg som barn. Men om du tror det var slump han hoppa just där så får du väl tro det.
Det här är den förklaring jag hittar till missförståndet om namnet:
Citat:
Dan Cooper’s fate was never determined. But as the years passed, it was D.B. Cooper who grew into a legend.
“Either because the Northwest [source] gave it to me wrong or because the noisy [phone] connection helped me misunderstand it,” Long says, he wrote down D.B. rather than Dan that day. As history will verify, the wrong name stuck.
Källa:
https://www.latimes.com/nation/la-na-db-cooper-confession-20160726-snap-story.html
Slumpen är en stor del av vår tillvaro och det som du hävdar pekar mot Lynn Doyle Cooper är med stor sannolikhet just slump hävdar jag.
Jag hittar inget som skulle tyda på att kaparen skulle ha använt en signatur som liknande "D.B." någonstans. Om det verkligen varit fallet hade vi vetat det idag eftersom det gått så lång tid och det finns inte längre någon anledning för polisen att hålla på sådan info.
När Lynn kom hem blodig hade han antagligen varit inblandad i någon form av våldsbrott, och för att brorsdottern inte skulle tycka illa om honom lät han henne istället fantisera om Dan Cooper, som de båda felaktigt trodde hade kallat sig för D.B. Cooper.