2008-03-27, 10:49
Medlem
bingobennys avatar
Jag tänkte köpa klockan som står i rubriken, kostar 20 000:-, värt? Eller ska jag satsa på något annat?
Citera
2008-03-27, 11:47
Medlem
goboondocks avatar
Hur menar du?
Den är ju snygg, så på såsätt kan det ju vara värt att köpa den
Citera
2008-03-27, 11:51
Medlem
bingobennys avatar
Tänkte mest kolla läget bland klockexperterna som hänger här, har inte hittat så många svenska recensioner på den här klockan och märket..
Citera
2008-03-27, 12:35
Medlem
Rackartusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
20 jävla tusen!?

Kan du för i helvete inte göra något vettigare för pengarna, en jävla klocka?

Människorasen upphör aldrig att förvåna mig.

Så vad bör han lägga sina 20 lappar på då?
Köp den!
Citera
2008-03-27, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss
Så vad bör han lägga sina 20 lappar på då?
Köp den!

Öhm, något vettigt kanske?

En hobby, en hel drös olika kläder?
Köpa en klocka för 3-4 och sen hjälpa sna föräldrar med lite bidrag/presenter?
Citera
2008-03-27, 13:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss
Och vem har sagt att bingobenny inte är snorigt rik och redan överröser sina föräldrar i pengar och presenter?

Varför skulle han isåfall behöva ställa frågan...?
Är han så rik är det väl bara att köpa klockan och om han tröttnar eller den inte passade imagen bara skänka bort den till närmsta lodis.

I övrigt håller jag med: är man inte ekonomiskt oberoende så är en klocka för 20.000 totalt vansinne.
De flesta kan ändå inte skilja den från en billig kopia och framförallt inte om det är ett relativt okänt märke.
Citera
2008-03-27, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Varför skulle han isåfall behöva ställa frågan...?
Är han så rik är det väl bara att köpa klockan och om han tröttnar eller den inte passade imagen bara skänka bort den till närmsta lodis.

I övrigt håller jag med: är man inte ekonomiskt oberoende så är en klocka för 20.000 totalt vansinne.
De flesta kan ändå inte skilja den från en billig kopia och framförallt inte om det är ett relativt okänt märke.

Exakt, mest troligt köper h*n bar klockan för prislappen och inte pga utseendet.
I min erfarenhet så går det att hitta mycket snyggare grejer i lägre än högre prisklasser, just för att dem i högre ofta är alldeles för excentriska och attention-whore'iga.
Citera
2008-03-27, 14:12
Medlem
Reardens avatar
kan ju också vara så att han har ett genuint inntresse för klockor, som tex. kuggarn. han kanske föredrar den klockan framför ett par tre veckor i solen där han dränker sig i alkohol, alla har olika inntressen.

oavsett så var klockan inte riktigt min stil, men gilar u den är det ju bara att slå till.
PS. "vilken märkesklocka har du på din arm" tråden är ett utmärkt ställe att psoa sånt här, många som vet vad de pratar om och du slipper det mesta av det negativa.
Citera
2008-03-27, 14:47
Medlem
Själv är jag inte så förtjust i kronografer, men skulle jag välja en i denna prisklass blev det en Oris Big Crown Chronograph:

http://www.uret.se/oris-aviation-big-crown-telemeter-chronograph-p-3330.html

Snyggare, coolare och billigare - ett bättre köp enligt min ringa mening.
Citera
2008-03-27, 20:17
Medlem
luktar ju avundsjuka på långa vägar... varför inte lägga pengar på en klocka om man nu kan det.

till ämnet så är klockan lite för plottrig för min smak, men smaken är ju som baken
Citera
2008-03-27, 20:38
Medlem
bemoths avatar
gillar du den så köp den. jag tycker att fortis gör väldigt snygga klockor men jag personligen skulle nog ha satsat på en klassisk Flieger 595 eller en LTD Flieger Cockpit 654(lite skrikig och inte ett automat ur), det är nått med B-42 cronographerna som jag inte riktigt kommer överens med(speciellt med MarineMastern både vanliga och chronographen, tror det är visarna på MMen iaf)
Citera
2008-03-27, 20:55
Medlem
Skulle aldrig falla mig in o köpa en klocka för så mkt, kankse om jag var miljonär men det är jag inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in