2008-03-27, 01:41
Medlem
Hej.

Jag fick en idé nu när jag stod och borstade tänderna och tänkte hur roligt det skulle vara om alla bara böt sida för att möjligtvis komma längre i debatten och bara helt enkelt att samtala.

"Leken" går ut på att man först säger vad man är mot och sedan sina framtida visioner (om man vill).

Då börjar jag.

Jag är mot mångkultur och vill att mitt land ska få ett stolt folk som mer då kan gå ihop och inse ansvaret de har på att faktiskt försöka "rädda" världen. Jag vill att man ska bojkotta vissa företags marknadsplaner, även om det kommer att svida i plånboken, som håller på med det här. Detta är ju något oerhört komplex och driver ju om man ska se det på helheten vår civilisation, men det finns mängder man kan göra bara på det första planet.

Mina argument för mångkultur är egentligen inga. Pizza, kebab en fyllekväll tar ju mycket, men dessa festivaler som har nämnts som positiva för mångkulturen håller inte. Men om jag då tänker på alla Svenska barn som går runt och bryter på sitt eget språk, om jag tänker på all SVENSK matkultur som skulle funnits ute på gator i större utbud, om jag tänker på vilket lyckligare folk vi hade varit utan invandringen, om jag tänker på språkliga termer som kunde ha kommit till utan invandringen.

Det var mitt, hej då.
Citera
2008-03-27, 02:28
Medlem
Förlåt för att jag går OT, men vad räknas egentligen som mångkultur? Att man kan hitta restuaranger från olika länder i sin stad kan väl inte räknas som mångkultur, eftersom det kan man förmodligen göra i länder som Japan också. Mångkultur borde vara då man diskuterar t ex kvinnors rättigheter i samhället, eftersom olika kulturer har olika syner på detta, och i Sverige kan man ju se vissa kulturella diskussioner av liknande slag.
Citera
2008-03-27, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimrer
Förlåt för att jag går OT, men vad räknas egentligen som mångkultur? Att man kan hitta restuaranger från olika länder i sin stad kan väl inte räknas som mångkultur, eftersom det kan man förmodligen göra i länder som Japan också. Mångkultur borde vara då man diskuterar t ex kvinnors rättigheter i samhället, eftersom olika kulturer har olika syner på detta, och i Sverige kan man ju se vissa kulturella diskussioner av liknande slag.

Jag menar dagens mångkultur, alltså "mångkultur" är annars ett bra ord. Där man packar in människor som sardiner och behandlar dem som smuts som man använder för något annat skäl, lönedumpning händer ju i praktiken, och att man hjärntvättar sitt eget folk till att tro att de för det första överhuvudtaget är flyktingar.
Citera
2008-03-27, 08:29
Medlem
Man ska argumentera för "fel" sida då alltså? OK, here goes...

I det stora hela tror jag invandringen är en vinstaffär för Sverige. Visst existerar integrationsproblem idag, som t. ex. arbetslöshet, dåliga skolresultat m m. Men dessa kommer våra politiker att kunna lösa efterhand. Integration måste få ta tid. I framtiden kommer invandrarna att:

-Integrera sig i det svenska samhället
-Bli lika framgångsrika på arebtsmarknaden som svenskar
-utgöra ett värdefullt tillskott för den offentliga sektorn
-mm mm

Vad gäller integrationen så tror jag som sagt att invandrarna snart kommer att "släppa" de delar av sin kultur som inte är kompatibla med det svenska samhället. Detta kommer de att göra därför att de efter några år i Sverige inser hur samhället fungerar.

Invandringen kanske är en förlustaffär idag, men i framtiden tror jag det kommer att bli en långsiktig vinstaffär.
Citera
2008-03-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Man ska argumentera för "fel" sida då alltså? OK, here goes...

I det stora hela tror jag invandringen är en vinstaffär för Sverige. Visst existerar integrationsproblem idag, som t. ex. arbetslöshet, dåliga skolresultat m m. Men dessa kommer våra politiker att kunna lösa efterhand. Integration måste få ta tid. I framtiden kommer invandrarna att:

-Integrera sig i det svenska samhället
-Bli lika framgångsrika på arebtsmarknaden som svenskar
-utgöra ett värdefullt tillskott för den offentliga sektorn
-mm mm

Vad gäller integrationen så tror jag som sagt att invandrarna snart kommer att "släppa" de delar av sin kultur som inte är kompatibla med det svenska samhället. Detta kommer de att göra därför att de efter några år i Sverige inser hur samhället fungerar.

Invandringen kanske är en förlustaffär idag, men i framtiden tror jag det kommer att bli en långsiktig vinstaffär.

De kommer aldrig att bli integrerade om vare sig siffran eller platsen de får bo på kommer att hålla i sig. Alla riksdagspartier har ju skapat det här, sen är det ju bara att tänka själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in