• 7
  • 8
2010-06-15, 07:12
Medlem
Ganska ordnat

C:\ är ganska fri och har väldigt få program på den, har det mesta på D:\ och där ligger det mesta spel i Program och andra program lägger jag i Program Files. Lurk foldern har jag i rooten av D:\

På den externa hårddisk så har jag det ganska strukturerat
Backup
Desktop(Desktop_datum)
Film
Musik
OS's
Photos
School
Spel
Installfiler
misc
dokumentation.txt // Dokumentation om vad som ska ligga i varje kategori
Har även en dokumentation i början av varje folder som t ex lista på alla filmer etc.

Dokumentationen har jag inte direkt någon nytta av utan är mer en övning för mig för att få bättre struktur.

Har även en dokumentation på vilka saker jag installerat/avinstallerat + datum när etc.
Citera
2010-06-15, 07:44
Medlem
Stormorfars avatar
Brukar rensa ibland, men annars har jag en downloadsmapp där allt jag tankar i torrents hamnar, resten jag tankar på skrivbordet. Mp3 och filmer brukar jag ha i egna mappar. Sen skapar jag en mapp som jag drar in allt skit som hamnat på skrivbordet i, så är det rent Blir ett helvete att hitta i alla undermappar dock.
Citera
2010-07-05, 18:00
Medlem
ewelyn91s avatar
Jag brukar ha ganska så rent, städat och sorterar ofta. Men inte alltid man orkar rensa och krångla
Citera
2010-07-07, 15:35
Medlem
Sikkans avatar
Kunde varit bättre. Kunde varit sämre oxo.. i downloadmappen ligger det ostrukturerat, ibland orkar jag styra upp detta.

Nö(r)dvändiga program är: Winamp (vad skulle man göra utan världens bästa mp3-spelare till datorn), VLC, Winrar, Firefox, uTorrent samt spotify.
Citera
2010-07-07, 17:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Katalogstrukturmässigt har jag allting extremt ordnat och städat.

Huvudkataloger är:

Program - Här installeras alla program oavsett om det är 32-, eller 64-bitarsprogram)
Games - Här installeras alla spel.
Temp - Denna katalog används för tillfällig lagring av uppackade filmer eller ISO-avbilder.
Downloads - Katalog för nerladdningar som är uppdelad i 3 underkataloger; "DirectConnect", "Torrents" och "Web".
Backup - Denna katalog innehåller allt ifrån installationsmedia för program & OS, bakgrundsbilder, PST-fil med viktiga mail till dokument och arbetsutrymme (allt uppdelat i underkataloger).

Sedan har jag även ett ganska stort arkivbibliotek med applikationer, spel, film, musikrelaterade grejer (samplings-CD:er, VSTi:s etc), serier, dokumentärer och MP3or.
Detta arkiv används både för privat bruk, samt även för utdelning på en privat RAR-hubb på Direct Connect.

Nödvändiga program som alltid måste finnas till hands:

* Total Commander
* Daemon Tools
* WinRAR
* DAWN NFO Viewer
* Photoshop (just nu CS5 x64)
* ACDSee (äldre version)
* WinAMP
* kX Mixer
* K-Lite Codec Pack
* Propellerheads Reason
* Microsoft Office Professional Plus (installerar bara Outlook, Word och Excel)
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-07-07 kl. 17:16.
Citera
2010-07-10, 12:31
Medlem
Pedantiskt ordnat

C:\ - OS-disk på 500GB, 80GB partition till OS, resten är oanvänt utrymme

Detta sitter i min filserver som jag har gigabitansluten i nätverket och är uppmappat på varje dator hemma.

/dev/sdb - Torrentdisk på 640GB

Torrents
- Hit laddas nya torrents ner samt ligger när de seedas...
Temp
- Allmän plats dit jag laddar ner filer, rTorrent scannar den här katalogen efter .torrent-filer, så för att tanka en torrent laddar jag bara ner filen till den här katalogen.

/dev/sdc - Lagringsdisk på 1 TB

Apps, Musik, Film, Serier, Dokument, Dokumentär, Spel
- Mediakataloger helt enkelt, sorterade med releasenamn osv
Unpacked
- Hit packas torrents upp när de är klara och läggs i en ny mapp med releasenamnet (ex unpacked/ Top.Gear.S12.WS.PDTV.XviD-TorrentLeech) (sköts automatiskt av rTorrent och ett litet .sh-script i servern)
Citera
2010-09-03, 18:47
Medlem
Svampss avatar
Har det ganska bra organiserat tycker jag

Har hela skrivbordet rensat och använder istället en toolbar längst upp där jag har länkar till Den här datorn, mina bilder, Spotify, Chrome, Spel, Ventrilo bl a.

Har också organiserat hårddisken i ett par olika huvudmappar:

Spel: Ja ni förstår nog själva
Program: Ventrilo, skype, allt som inte är coreprogram så att säga
Random: Här stoppar jag allt jag laddar hem. Filmer, serier, iso filer, musik m.m. Allt har ju givetvis sina egna mappar. Har även Film&serie mappen på min toolbar så jag snabbt kan komma åt den.
Citera
2010-09-03, 21:00
Medlem
GoodVibess avatar
Det är HD-filmer som tar up det mesta platsen i min, ligger nånstans runt 1.7TB
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto