2008-05-24, 21:09
Bannlyst
Jag har det extremt städat och strukturerat rent katalogmässigt.

Mitt skrivbord har inte en enda ikon (Papperskorgen har jag flyttat till Quick Launch-toolbar'en).

Program som jag anser är ett måste är följande:
  • Total Commander
  • Daemon Tools
  • ACDSee
  • WinRAR
  • OpenOffice
  • Photoshop
  • Winamp
  • DAMN NFO Viewer
  • µTorrent
  • AirDC

Temporära filer (t.ex iso-image's som används vid installation) packar jag upp i en temporär katalog som sedan töms. Arbetsdokument och dylikt sparas alltid i "My Documents" - de får inte ligga och skräpa "löst" någon annanstans.
Citera
2008-05-24, 21:17
Medlem
Maxieboys avatar
Jag har det lite rörigt. Försöker organisera allt i egna mappar på olika hårddiskar, alltså film, spel, musik, bilder, porr och så.. Men man laddar ju ned så mycket i hög takt, till olika mappar. Som läggs undan i väntan på att arkiveras, så orkar man inte göra det direkt, så växer det bara. Så jag brukar få ta en dag då och då, och lägga allt där det ska vara. Skrivbordet brukar dock vara rätt städat.

Jag har 1,1 TB utrymme som snart är fullt så det blir rätt mycket.
Citera
2008-05-24, 21:32
Medlem
Targenors avatar
Allting ligger huller om buller, en massa olika program installerade :s

program som jag installerar de första ja gör

mIRC
ImgBurn
Total Commander
Daemon Tools
ACDSee
WinRAR
Winamp
µTorrent
Citera
2008-05-24, 21:35
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Jag har det lite rörigt. Försöker organisera allt i egna mappar på olika hårddiskar, alltså film, spel, musik, bilder, porr och så.. Men man laddar ju ned så mycket i hög takt, till olika mappar. Som läggs undan i väntan på att arkiveras, så orkar man inte göra det direkt, så växer det bara. Så jag brukar få ta en dag då och då, och lägga allt där det ska vara. Skrivbordet brukar dock vara rätt städat.

Jag har 1,1 TB utrymme som snart är fullt så det blir rätt mycket.
Jag känner igen problemet med att få allt som man hämtar hem strukturerat. Ofta blir det till och med dubletter liggande lite varstans..

Skrivbordet, startmenyn och installationer har jag annars rätt pedantiskt organiserat och strukturerat.. På skrivbordet finns bara sådant som jag bedömer som absolut nödvändigt. Och i startmenyn har jag samlat alla program (genvägarna alltså) i mappar som Nyttoprogram, Internet, Spel, Systemprogram och System (hårdvara), men sen finns Autostart- och Tillbehörmapparna kvar där också.
Citera
2008-05-24, 23:04
Det e inte så stökigt men inte städat iaf
Citera
2008-05-24, 23:18
Medlem
boo`s avatar
Allting ligger huller om buller hos mig, massa skräpfiler som man kan kasta men aldrig sker för att man...inte "orkar" 50tal olika ikoner och filer på skrivbordet, rar's, installs osv.
Mina dokument består väl av ungefär 30tal olika filer, bilder osv och 20st undermappar varav 10 säkert skulle kunna raderas men jag gör det aldrig eftersom man "vet aldrig när de kan behövas igen"
Sen om man jag ens skulle försöka organisera det tror jag aldrig att jag skulle hitta mina grejer igen, utan behöva söka efter dem gång på gång. Alltför van vid det här nu, funkar det så spelar det ingen roll hur det ser ut, bara det funkar ;P
Program håller jag däremot lite större koll på, har endast program som jag använder regelbundet och därmed pasta.
Citera
2008-05-24, 23:34
Medlem
LoFFs avatar
har just en jävla massa iso-filer och torrent-filer... nyligen chippat wii
Citera
2008-05-25, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boo`
Allting ligger huller om buller hos mig, massa skräpfiler som man kan kasta men aldrig sker för att man...inte "orkar" 50tal olika ikoner och filer på skrivbordet, rar's, installs osv.
Mina dokument består väl av ungefär 30tal olika filer, bilder osv och 20st undermappar varav 10 säkert skulle kunna raderas men jag gör det aldrig eftersom man "vet aldrig när de kan behövas igen"
Sen om man jag ens skulle försöka organisera det tror jag aldrig att jag skulle hitta mina grejer igen, utan behöva söka efter dem gång på gång. Alltför van vid det här nu, funkar det så spelar det ingen roll hur det ser ut, bara det funkar ;P
Program håller jag däremot lite större koll på, har endast program som jag använder regelbundet och därmed pasta.

Fattar inte att ni som har sådan jäkla röra ens kan hålla reda på grejerna...

Men det är väl som de vise säger; "organiserat kaos".
Citera
2008-05-25, 04:20
Medlem
tja

för min del så är det välla enbart windows + alla program på C:\ och sen rätt så fint sorterat på D:\ med film, musik, spel, instal filer till program. Fast dom programmer jag alltid instalerar är nog Mirc, Vent, Msn, Cain, kompilatorer för C++ etc och sen någon ipscanner. Jag tror att det har blivit standard nu det senaste för mej
Citera
2008-06-08, 13:24
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boo`

det bästa där hade nog varit att alltid efter formateringen börja om på nytt och ha alla filer huller om buller i bara EN mapp och bara klicka "sortera efter filtyp"
Citera
2008-06-14, 11:44
Medlem
Sickboys avatar
Bra tråd! Ska just formatera om datorn för det är så satans seg. Bra att läsa tips på program att ha. För alltid glömmer jag att installera något.

Jag har det rätt städat och organiserat annars. har en disk med OS, program och spel. Och en annan för film, musik och nerladdningar. Har allt ordnat i kategorier.

Program som jag använder är: winXP, Office i senaste version, Utorrent, Nero, Powerdvd, winamp, winrar, photoshop, NOD32, VLC, O&O defrag, CuteFTP, Spybot, Daemon-tools.
Citera
2008-06-14, 13:46
Medlem
Jag har det ganska städat tycker jag faktist,

Program jag måste ha är:
Winrar
Utorrent
MSN messenger
Nero
Photoshop
CCleaner
Citera