Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-26, 23:23
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag har en skiva med XP Pro på och en dator som jag har en OEM licens på som är till Home, hur skulle det funka om jag använde den skivan till den datorn för en formatering?

har kikat på en här men vet inte hur det skall funka och vet inte om jag kan länka till piratbukten härinne? alltså är det bara skivan jag är ute efter, vilket är det bästa sättet?

sen har jag lite problem med drivisarna, till saken är att jag är en nolla på hårdvara så vet inte riktigt vilket jag behöver hämta drivisar till och namnet på dem... kollar i everest, hur vet jag vilka som skall in?
Citera
2008-03-27, 09:28
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen?
Citera
2008-03-27, 09:43
Medlem
När det gäller att se vilken hårdvara du har i burken så installera ett program som heter Sisoftware Sandra Lite. Då får du reda på allt du behöver veta för att hämta rätt drivrutiner
http://www.sisoftware.net/index.html?dir=&location=downandbuy&langx=en&a=
Citera
2008-03-27, 09:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Vad skulle du vinna på att lägga in en Pro jämfört med en Home som du har licens till? Du får ju en massa problem med uppdateringar m.m. när du kör en piratkopia...
Citera
2008-03-27, 10:18
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad skulle du vinna på att lägga in en Pro jämfört med en Home som du har licens till? Du får ju en massa problem med uppdateringar m.m. när du kör en piratkopia...

bara att jag inte har nån skiva till Home, jag har en till Pro och undrar om man använda den fast man använder licensen till Home. det är alltså inget piratkopierat nåt av det.
Citera
2008-03-27, 11:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
bara att jag inte har nån skiva till Home, jag har en till Pro och undrar om man använda den fast man använder licensen till Home. det är alltså inget piratkopierat nåt av det.
En OEM XP Home / XP Home licens fungerar inte till en XP Pro... Nej
Citera
2008-03-27, 11:36
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
En OEM XP Home / XP Home licens fungerar inte till en XP Pro... Nej

ok, då vet jag, om jag skall dra ner nåt från piratbukten, alltså en ren skiva, kan man använda den då eller måste det finnas nån typ av crack på den? eller är skivorna gjorda så att de bara passar för en licens?

allt jag behöver är alltså en Home skiva så jag kan formatera med min OEM-licens, kan man få tag på en sån alls eller måste man använda den man fick med datorn? jag har hittat nåt på piratbukten men vet inte om man får länka dit här? _Win_XP_HOME_SP2_OEM_SWE heter den iaf och då länkar jag inte

kan den användas tror ni?
Citera
2008-03-31, 21:10
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen?
Citera
2008-03-31, 21:56
Medlem
Kallevinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
ok, då vet jag, om jag skall dra ner nåt från piratbukten, alltså en ren skiva, kan man använda den då eller måste det finnas nån typ av crack på den? eller är skivorna gjorda så att de bara passar för en licens?

allt jag behöver är alltså en Home skiva så jag kan formatera med min OEM-licens, kan man få tag på en sån alls eller måste man använda den man fick med datorn? jag har hittat nåt på piratbukten men vet inte om man får länka dit här? _Win_XP_HOME_SP2_OEM_SWE heter den iaf och då länkar jag inte

kan den användas tror ni?

Jag skulle aldrig installera ett program nerladdat från TPB, men det är jag. Om du inte har tillgång till en bra privat tracker och det är en scene-release så är det upp till dig. Din licens borde funka på den om den gäller för den versionen av XP, om du har nyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in