2008-03-26, 22:16
Medlem
qetuRs avatar
Har feta problem att få in MSN på min dator.

Okey, till problemet. Jag har en företagsdator en laptop, HP 2510p, som kör Win XP SP2 med någon speciall version, som gör att hela datorn och drivers installeras med en CD skiva, en skiva som kallas COE, vet inte om detta är internt för företaget, eller om det är något program som används.

Jag har tillgång till admin rättigheter på datorn och kan installera allt som jag vill, och har fått in allt just, förutom en msn klient. I mitt fall är jag inte beroende av att få in Microsofts MSN klient, utan bara vilken som helst.

Just idag fungerar såklart bara Webmessenger, men det är tröttsamt att använda det. Så för det första tror jag att MSN från microsoft inte fungerar alls, då man måste använda Windows Update, något som inte används alls på dessa datorer, utan en server säger till när datorn ska uppdateras och den gör det.

Jag har även provat Miranda, där lyckas den inte få kontakt MSN protokollet MSN11 tror jag det heter. Har även provat en annan klient, Mercury, där den försöker få kontakt med messenger.hotmail.com:1863 och där sabbas det. Lyckas inte få kontakt helt enkelt.

Jag provar att pinga messenger.hotmail.com och då kommer det fram i CMD: "Pinging dp.msnmessenger.akdns.net [65.54.239.140]...(100% Loss)

På jobbet går det självklart inte att komma in, och det försöker jag inte heller. Där är ALLT blockat, gmail, hotmail, flickr, facebook. Well allt som har med nöje att göra. Så det är inte det jag försöker, plus att den kör med proxy.

Så? Nån som har en ide hur jag gör?
Citera
2008-03-26, 23:21
Medlem
om jag fattade rätt så kan du inte installera msn ? ladda ner en version du abra behöver starta men inte installera här ,, http://www.msgshit.com/downloads/cat/MSN%20Versions
Citera
2008-03-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetsbarn
om jag fattade rätt så kan du inte installera msn ? ladda ner en version du abra behöver starta men inte installera här ,, http://www.msgshit.com/downloads/cat/MSN%20Versions

föresten kan du inte ställa in så du surfar bakom någon proxy så msn funkar så gör jag på ett visst ställe ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in