• 1
  • 2
2008-03-26, 18:48
Medlem
liquid_flows avatar
Det måste finnas nåt program som kan göra img filer till vanliga mappar/ videos?!
Citera
2008-03-26, 18:50
Medlem
massamulls avatar
prova med winrar den brukar kunna packa upp dom flesta. jag evt att den klarar av iso filer och det bygger ju lite på samma sak
Citera
2008-03-26, 19:47
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid_flow
Det måste finnas nåt program som kan göra img filer till vanliga mappar/ videos?!

Har du Daemon Tools på datorn?
För isåfall mountar/emulerar du bara din IMG-fil och sen har du ju dina mappar/video tillgängliga
Citera
2008-03-26, 19:50
Medlem
Du kan spela upp IMG-filer direkt i VLC.

... fast det kanske inte har med saken att göra. Vad är det du vill åt? Precisera dig!
Citera
2008-03-26, 19:52
Bannlyst
Som sagt finns ju 2 alternativ som är lätta..

Mounta i tex: Daemon tools, Magic disc
Spela i spelare som stöder formatet .img tex vlc.

Jag personligen kör på att mounta i magic disc, för att sedan spela upp den i media player classic.

onT Så finns det converter program. Testa leta på img converter

Skall se om jag hittar, hade ett bra förut..
Citera
2008-03-26, 19:56
Medlem
massamulls avatar
vad jag förstår s¨vill ha han göra om img filen till vanliga mappar etc

då tror jag inte vlc är ett alternativ
Citera
2008-03-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
vad jag förstår s¨vill ha han göra om img filen till vanliga mappar etc

då tror jag inte vlc är ett alternativ
Nej, jag frågar dock varför han vill göra om dom till mappar. Tro det eller ej, men det finns fortfarande massor av datoranvändare som inte hört talas om .IMG eller VLC. Han kan mao ha missat att man kan spela img-filer i VLC....
Citera
2008-03-26, 21:01
Medlem
Trio66s avatar
Är det själva filändelsen du stör dig på eller är det att man måste mounta den?
Man kan ju byta .img till .iso om man har problem med standardöppningsprogram.
Citera
2008-03-26, 21:06
Medlem
som massamull sa så kanwinrar kan extrahera img filer.
men har du tex ett spel i img form kommer det inte funka eftersom det måste installierar och spelas från en cd. isåfall är deamon tools (alternativ alcohol) ett bra alternativ. du mountar filen och sen är det som den satt i din cd enhet.
Citera
2008-03-27, 15:16
Medlem
liquid_flows avatar
Grejen jag stör mig på är att det är så svårt att bränna ner IMG-filer.
Och nästan alla program känner inte igen IMG-filer.
Jag har märkt att om man gör en dvd med nåt program t ex convertx2dvd så blir det två mappar, en video och en audio. Det är så jag tänkte mig det antagligen skulle bli om det går att konvertera IMg, så det är ungefär så jag tänkte mig att jag vill få IMG-filen till.
Citera
2008-03-27, 15:23
Medlem
Det är inte ett dugg svårt att bränna image filer med brännarprogram överhuvudtaget. Det gäller bara att veta hur man ska göra. För enkelhetens skull så tycker jag att du ska ladda ner imgburn. Ett litet smidigt program som fungerar alldeles utmärkt att bränna img filer med. www.imgburn.com
Citera
2008-03-27, 16:12
Medlem
Chickenkillers avatar
Du kan ju som många sagt bara mounta och dra ut skiten, tror de går med winrar åsså men problemet är att du inte kommer få en vettig videofil utan en VIDEO_TS och en AUDIO_TS mapp med filer som du typ bara kan spela i VLC ändå.

EDIT: läste inte ditt andra inlägg. För att bränna imgfiler kör du som sagt imgburn och följer denna guide för bäst och lättast resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av Undertexter.se
Program:
ImgBurn (Gratis)

Tid:
Beroende på vilken dator, brännare och DVD-skiva du har men det vanligaste är väl mellan 10 och 30 minuter.

Bränn din DVD:
Oftast när du har en VIDEO_TS, så har du konverterat .AVI till DVD eller laddat hem från TBP. Iaf brukar det komma med en tom mapp bervid som heter "AUDIO_TS". Om inte, skapa en ny mapp och döp till AUDIO_TS och låt den vara där. Lägg dessa mappar i en annan tom mapp, om de inte redan gör det, och ge den ett lämpligt namn.

Varför ska man göra detta? En tom AUDIO_TS är obligatoriskt för att vissa DVD-Spelare vill se att den är där för att den ska verka som en DVD och inte en Data-DVD.

1. Sätt in en tom DVD i din brännare

2. Öppna ImgBurn

3. Vid menyn klickar du på Mode > Build eller tryck in Ctrl+Alt+B. Efter det går du till menyn igen och klickar på Output > Device.

4. Klicka på knappen "Browse a folder"
Bild

5. Leta upp din Mapp där VIDEO samt AUDIO_TS ligger
Bild

6. Klicka på miniräknaren
Bild

7. Nu e det bara att klicka på Write knappen för att börja bränna
Bild

Nu ska du ha en fungerande DVD 8)
Senast redigerad av Chickenkiller 2008-03-27 kl. 16:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in