Jag har märkt att många moderatorer låser trådar som bumpas, även om det bumpande inlägget innehåller information som är relevant för diskussionen.
Jag förstår att ni tycker att tramsinlägg vars enda syfte är att knuffa upp sina egna (eller andras) trådar till toppen av forumet klassas som s.k. "bumpar", men vad är det för fel i att posta i en gammal tråd så länge man håller sig till ämnet?
Så här definieras en "bump" av en uppslagsbok:
Citat:
In message board terms, to move a post to the top of the forum with a pointless reply, usually to one's own thread.
Jag stötte på det senast idag i
denna tråd.
En användare skrev ett inlägg i en sex år gammal tråd och postade lite länkar som TS efterfrågade, men Tony Clifton ansåg att han skulle "Ge fan i att bumpa sådan här gammal skit, skapa en ny tråd istället!".
Jag kan hålla med om att det var lite onödigt att bumpa en
sex år gammal tråd, men det här beteendet verkar finnas hos moderatorerna oavsett hur gammal tråden är.
(Så länge det har gått minst en månad eller två sedan senaste inlägget postades).
Varför anser ni att det är fel att "bumpa" trådar om man presenterar saklig information som har med ämnet att göra?