2008-03-26, 17:36
Medlem
antagonistens avatar
Jag har märkt att många moderatorer låser trådar som bumpas, även om det bumpande inlägget innehåller information som är relevant för diskussionen.

Jag förstår att ni tycker att tramsinlägg vars enda syfte är att knuffa upp sina egna (eller andras) trådar till toppen av forumet klassas som s.k. "bumpar", men vad är det för fel i att posta i en gammal tråd så länge man håller sig till ämnet?

Så här definieras en "bump" av en uppslagsbok:
Citat:
In message board terms, to move a post to the top of the forum with a pointless reply, usually to one's own thread.
Jag stötte på det senast idag i denna tråd.
En användare skrev ett inlägg i en sex år gammal tråd och postade lite länkar som TS efterfrågade, men Tony Clifton ansåg att han skulle "Ge fan i att bumpa sådan här gammal skit, skapa en ny tråd istället!".

Jag kan hålla med om att det var lite onödigt att bumpa en sex år gammal tråd, men det här beteendet verkar finnas hos moderatorerna oavsett hur gammal tråden är.
(Så länge det har gått minst en månad eller två sedan senaste inlägget postades).

Varför anser ni att det är fel att "bumpa" trådar om man presenterar saklig information som har med ämnet att göra?
Senast redigerad av antagonisten 2008-03-26 kl. 17:59.
2008-03-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Varför anser ni att det är fel att "bumpa" trådar om man presenterar saklig information som har med topicen att göra?
Ja, det blir rätt tvetydigt. Ena gången ska man lära sig att söka för då finns det redan tråd, andra gången är det fel när man har sökt och bumpat. Vart går gränsen?
2008-03-26, 17:56
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten

Varför anser ni att det är fel att "bumpa" trådar om man presenterar saklig information som har med topicen att göra?

Utifrån de premisserna så kan jag inte se att det skulle vara fel.
2008-03-26, 19:58
Moderator
tobess avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=287119

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in