2008-03-26, 16:06
Medlem
Kanske redan varit upp en gång FBs sökfunktion är ju erkänt undermålig?

Skulle man inte kunna skapa underforum för street och ett för klassiska kläder så att man slipper 40 inlägg om att keps är för 12-åringar och liknande i varje tråd som inte handlar om lammullskostymer eller rakning med produkter som tillverkades före 1920?

Ett bättre alternativ är väl att folk skaffar folkvett men det är trots allt FB.
Citera
2008-03-26, 16:36
Medlem
Reardens avatar
låter som en utmärkt ide.. då kanske man slipper folk som försvarar mjukisbyxor och byxor vid knäna.
Citera
2008-03-26, 17:03
Medlem
prettygirls avatar
Flytt från Mode och livsstil till Flashback.

/Mod
Citera
2008-03-26, 20:09
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy
Kanske redan varit upp en gång FBs sökfunktion är ju erkänt undermålig?

Skulle man inte kunna skapa underforum för street och ett för klassiska kläder så att man slipper 40 inlägg om att keps är för 12-åringar och liknande i varje tråd som inte handlar om lammullskostymer eller rakning med produkter som tillverkades före 1920?

Ett bättre alternativ är väl att folk skaffar folkvett men det är trots allt FB.
Dina förslag var säkert bra, inget intressant för mig men jag ger dig min röst bara för att det lär finnas fler som kan få glädje av sådana underforum.
Angående sökfunktionen så har det påpekats många gånger att google är mycket bättre för att söka på FB, skriv bara: "site:flashback.info sökord" (självklart tar du bort "" och ersätter "sökord" med det du vill söka på)
Hoppas det hjälpte!

P.S
Rekommenderar också att du använder en webbläsare med en Google-toolbar så att du slipper skriva "google.se" varje gång du ska söka.
Citera
2008-03-26, 20:14
Medlem
Borgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villbarafraga
Dina förslag var säkert bra, inget intressant för mig men jag ger dig min röst bara för att det lär finnas fler som kan få glädje av sådana underforum.
Angående sökfunktionen så har det påpekats många gånger att google är mycket bättre för att söka på FB, skriv bara: "site:flashback.info sökord" (självklart tar du bort "" och ersätter "sökord" med det du vill söka på)
Hoppas det hjälpte!

P.S
Rekommenderar också att du använder en webbläsare med en Google-toolbar så att du slipper skriva "google.se" varje gång du ska söka.

Finns nån bra snubbe som gjorde en addon som iaf funkar till Firefox. Som google-toolbargrejen fast för Flashback, då slipper man det omständiga du pratar om.
Citera
2008-03-26, 20:29
Medlem
Zwerchstands avatar
Groutside: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10055808&postcount=15
Sorku: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10039278&postcount=7
Citera
2008-03-26, 20:52
Medlem
antagonistens avatar
Skulle det gå att ordna ett underforum för request-trådar i fildelningsforumet?
Som det är nu dyker det upp ett gäng nya trådar varje dag, trots att det finns en REQ-tråd där sådana frågor skall postas.
De som väljer att skapa nya trådar gör det ofta med motiveringen att "ingen läser den stora REQ-tråden", så folk kommer ju att fortsätta att skapa sina request-trådar oavsett hur många gånger man säger åt dem att posta i REQ-tråden.

Tatueringsforumet fick nyligen ett nytt underforum där man kan diskutera och efterfråga motiv, och sedan den skapades verkar alla motiv-trådar ha försvunnit från huvudforumet så det verkar ju fungera där i alla fall.
Senast redigerad av antagonisten 2008-03-26 kl. 20:59.
Citera
2008-03-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rearden
låter som en utmärkt ide.. då kanske man slipper folk som försvarar mjukisbyxor och byxor vid knäna.

Absolut är det så, skillnaden är väl att de försvarar lammullsrockarna angriper. Ser du skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av villbarafraga
Hoppas det hjälpte!

P.S

Jag brukar faktiskt googla när jag söker på FB men går det att googla i de oilka forumena? Mina google-skills är iofs inte top notch men det går väl ändå inte att googla bara mode och livsstil?

Självklart har man FF så att man har en google-bar.

Slutligen, sorry för fel forum.

PS. Ska kolla sök-add onsen tack för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in