2001-09-06, 16:29
Medlem
Hej!
Har frecis blivit fakturerad för att ha kopplat upp mej på en sida på internet, jag ska ha accepterat att betala 180:-/tim för att se porr (varför man nu ska betala för det när det finns gratis att se) Hur som hels så verkar det som att modemet kopplat ner och sedan ringt upp ett annat nummer utan min vetskap....

Vad kan man göra för att få detta företag att drivas till vansinne..kan man gå in på deras sidor gratis...tydligen är detta en server som man kan surfa ifrån ut på andra sidao så det borde väl vara rimligt att man även kan surfa in?? Kan man mailbomba eller hacka deras sida eller vad!! Öppen för förslag om vad man kan gjöra för att hämnas!!

Adressen är www.sexboost.com

Citera
2001-09-06, 16:38
Medlem
Trom brom srom!! Vad göra??

Kollade på programmet och det finns inget juridiskt bindande kontrakt då du inte skrivit på ett papper så om du har fått faktura från TBS AB så kan du kasta den.

Citera
2001-09-06, 18:02
Medlem

Instämmer med Zero!
En kompis till mig råkade ut för samma sak,hans käre far ringde å hotade anmäla bluffföretaget sen blev det inget mer av den räkningen......
*smile*
mvhME
Citera
2001-09-06, 19:05
Medlem

Ok!!
Tack för alla svar! Jag har pratat med dom och dom säger att jag har laddat ner programmet och därmed även accepterat deras avtal...detta är fel. Jag är inte så dum att jag söker på en sida som tar 180:-/tim för ett begränsat utbud av porr när jag har tillgång till 1000-tals sidor gratis. Trom brom srom AB har på något sätt lyckats få ner en fil eller ett progran i datorn...vet inte hur sedan har detta programmet ringt upp deras server, företaget ser sedan på deras nummerpresentatör att just detta nummer ringt och skickar fakturan till nummrets ägare!!

Problemet är att detta kan säkert hända vem som helst och jag vägrar acceptera detta, jag ogillar pop-upfönster mm men det får man acceptera. Men att dom lägger upp nya startsidor, lägga till sej själv i favoriter eller att lägga in en dailer som gör att dotorn ringer upp ett annat nummer är så djävla fult!! Jag accepterar det om det framgår klart och tydligt men inte när det sker automatiskt och utan att man vet om det!!
Citera
2001-09-06, 20:08
Medlem

Kasta inte fakturan utan skicka ett skriftligt bestridande. Om du kastar fakturan kan de gå vidare till ett inkassobolag och sedan till Kronofogden.

Bestrid fakturan skriftligt och ange att du inte har beställt deras tjänster, dvs du har inte ingått där du ger dem rätt att gå in i din dator och göra om inställningarna. Skriv i ditt bestridande att du har för avsikt att få ärendet prövat i allmän domstol.

Om de går vidare till domstol för att driva in beloppet riskerar du inte att få betala rättegångskostnader eftersom det rör sig om ett "små mål", dvs under ett halvt basbelopp (antar jag att det gör ?). Då får varje part stå för sina repsketive processkostnader.

Kör hårt ! Det gjorde jag och ingenting hände. Jag fick inte ens någon påminnelse från dem.

Citera
2001-09-06, 21:57
Medlem

Hej Jeppe! Jag har fått exakt lika räkning som dig. Jag pluggar till Dataingenjör och är insatt i hur sånt där fungerar. Jag loggar alla händelser i min egen dator och har aldrig mottagit filen "sexmovies.exe" som den heter på www.sexboost.com. Det är den man måste ha för att modemet ska kunna kopplas om. Det är uppenbart att företaget bluffar! Titta bara på aktiebolagets namn - hur oseriöst kan det bli?? Det går säkert bra att kasta räkningen, men jag rekommendarar ändå att strida, just med tanke på inkassobolag som snövis skriver om. Jag ringde upp dem och hotade med konsumentombudsman o.d. och då drog de sig tillbaka, vilket också tyder på bluff. Ja, ruskigt förbannad kan man bli! Fick man tag på han som ligger bakom allt i grund och botten så vore det inte roligt för honom!
Citera
2001-09-06, 23:16
Medlem

Tack för stödet!! Man blir ju upprörd när sådant här händer!!

Jag kollade igenom nätet life för att forska i hur det hela gått till. Jag hittade en sida som heter www.sexfiles.nu! Dessa har på sin sida massa rekalm och ett par bilder som man kan få för sej är freepeek, men eftersom man inte vill ha upp massa skit som bara tar tid att ladda upp så kollar man ju längst ner till vänster för att se om länken pekar mot en bildfil och inte till en html-sida...denna pekar mot ett java-script...så man vet inte vad som händer då man klickar på länken..I detta fall får man upp ett pop-upfönster som säger "Nu blir det hårdporr" och sedan ska man läsa igenom en text.

Där framgår det att det är Trom bron srom som tar betalt och att det kostar 290:-/dygn. Innan man läst klart så kommer det upp en ruta som frågar om man accepterar motagning och start av en fil som heter sexfiles.cab. Accepterar man så loggar modemet ner och man blir uppkopplad till en annan server. I den lilla rutan som kommer upp finns ett kryssalternativ om att man alltid ska acceptera filer som skickas från tillverkaren av detta program. Har denna förut blivit ikryssad om man ex-vis tidigare laddat ner ett program från den tillverkaren så kommer inte denna ruta upp, dvs
Innan man läst klart texten har modemet redan loggat ner och loggar upp mot deras server. Detta är skitfult...

Jag provade flera varianter men släckte ner modemet innan motparten svarat!

Ok!! nu vet jag vad filen heter iallafall, så jag sökte efter filen och fann den i "temporary internet files" Jag tar mej via utforskaren dit för att plocka upp filen....med jag hittar den inte...jag kan söka och hitta den men inte se den i katalogen!! Varför??
Nästa steg blir att starta filen från sökrutan, den öppnar då Winzip och döm om min förvångng när jag ser att filen är full av mina egna jpg-filer, dock inget att dölja eftersom det mest är filer till min hemsida.
Varför blir det så?? Hur kan man tvinga fram alla filer att visa sej??
Nästa steg är att ladda upp filen så jag ser den, sagt och gjord det var inga problem, men när jag öppnar den så innehåller den bara en ny sexfile.cab-fil...

Jag har fortfarande inte fått reda på vilken fil det är som gör att min dator loggar ner och sedan upp igen fast på en annan dator. Hittade ett program som jag inte ände igen när min dator ringde upp, det var tapisrv.exe, denn ligger i windows/system mappen, men den är lika gammal som när jag instaleradeprogrammet så jag tror den följer med i windows!!

Hur ska jag hitta filen och hur förhindrar man att detta upprepas!!

Citera
2001-09-07, 18:48
Medlem

Den jävla firman är en bluff...de är bara en
chansning..dom har enligt uppgift aldrig gått vidare med ett ärende..finns inget avtal
utan det är bara en chansning.

Skulle dom göra det är det bara att bestrida
fordran..

Det är bara att kasta fakturan i sjön...
men vill du slippa mer brev så ring/faxa/maila och beskriv och hota med
att polisanmäla om det kommer mer krav.

Citera
2001-09-07, 19:15
Medlem

Dum fråga kanske, men kan det hända om man har bredband, alltså inget modem kopplat till telefonlinjen?
Citera
2001-09-08, 07:21
Medlem

Ni löper litte mindre risk om ni använder "firewall" då har ni själv kontroll över vilka som får komma in eller komma ut. Men det är klart vissa firewall kan ställa till det:-). Men det gör mer nytta än förstör. Det gäller bara hålla redda på alla filer. Tro knappast det är någon större risk med bredband via Tv antennen. Vet ej hur det är med ASDL eller liknade eftersom det är via telelinje.
Citera
2001-09-22, 18:48
Medlem

Ge mig deras adress så skall jag personligen
ska upp dem och rövknulla hela bunten med min jättekuk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in