Trom brom srom!! Vad göra??
Tack för stödet!! Man blir ju upprörd när sådant här händer!!
Jag kollade igenom nätet life för att forska i hur det hela gått till. Jag hittade en sida som heter www.sexfiles.nu! Dessa har på sin sida massa rekalm och ett par bilder som man kan få för sej är freepeek, men eftersom man inte vill ha upp massa skit som bara tar tid att ladda upp så kollar man ju längst ner till vänster för att se om länken pekar mot en bildfil och inte till en html-sida...denna pekar mot ett java-script...så man vet inte vad som händer då man klickar på länken..I detta fall får man upp ett pop-upfönster som säger "Nu blir det hårdporr" och sedan ska man läsa igenom en text.
Där framgår det att det är Trom bron srom som tar betalt och att det kostar 290:-/dygn. Innan man läst klart så kommer det upp en ruta som frågar om man accepterar motagning och start av en fil som heter sexfiles.cab. Accepterar man så loggar modemet ner och man blir uppkopplad till en annan server. I den lilla rutan som kommer upp finns ett kryssalternativ om att man alltid ska acceptera filer som skickas från tillverkaren av detta program. Har denna förut blivit ikryssad om man ex-vis tidigare laddat ner ett program från den tillverkaren så kommer inte denna ruta upp, dvs
Innan man läst klart texten har modemet redan loggat ner och loggar upp mot deras server. Detta är skitfult...
Jag provade flera varianter men släckte ner modemet innan motparten svarat!
Ok!! nu vet jag vad filen heter iallafall, så jag sökte efter filen och fann den i "temporary internet files" Jag tar mej via utforskaren dit för att plocka upp filen....med jag hittar den inte...jag kan söka och hitta den men inte se den i katalogen!! Varför??
Nästa steg blir att starta filen från sökrutan, den öppnar då Winzip och döm om min förvångng när jag ser att filen är full av mina egna jpg-filer, dock inget att dölja eftersom det mest är filer till min hemsida.
Varför blir det så?? Hur kan man tvinga fram alla filer att visa sej??
Nästa steg är att ladda upp filen så jag ser den, sagt och gjord det var inga problem, men när jag öppnar den så innehåller den bara en ny sexfile.cab-fil...
Jag har fortfarande inte fått reda på vilken fil det är som gör att min dator loggar ner och sedan upp igen fast på en annan dator. Hittade ett program som jag inte ände igen när min dator ringde upp, det var tapisrv.exe, denn ligger i windows/system mappen, men den är lika gammal som när jag instaleradeprogrammet så jag tror den följer med i windows!!
Hur ska jag hitta filen och hur förhindrar man att detta upprepas!!