• 1
  • 2
2008-03-26, 05:54
Medlem
TzOns avatar
Hejsan.
Mina problem brjade nr jag skulle patcha ett spel igr (age of pirates) Den enda patchen som hittades var en rysk men jag tyckte inte det spelade ngon roll d jag bara var tvungen att ha den versionen fr att f en senare patch att installeras. Patchen uppdaterade spelet och sen brjade mitt problem. Nu piper det bara till frn datorn och ntt ljud finns inte alls.

Om jag trycker p volymkontrollen s str det :Inga aktiva mixerenheter r tillgngliga. Nr jag tittar i enhetshanteraren s tycker ialf jag allt ser ut som frid och frjd. Inga rda x eller gula symboler.

Ljudkortet r ett realtek az97 om jag inte tittat helt galet och jag har laddat hem drivrutiner men det str samma sak nd. Jag har frskt en systemterstllning till tidigare datum men det fungerar inte heller.

En annan sak som kom samtidigt r att "randen" lngst ner, dr startmenyn,flikar ikoner , klockan osv ligger r numera gr. Den var bl innan.
Nr jag frsker spela upp ntt i mediaplayer eller winamp str det att det r problem med ljudenheteten eller att jag kanske inte har ngon(!).

Jag anvnder XP.
Nn snll sjl som kan hjlpa mig? Jag blir smtt galen p detta..
Tack p frhand.
Citera
2008-03-26, 16:24
Medlem
Likvideras avatar
Det r mjligt att ett virus har lagt till sig som ljuduppspelare, t.ex.http://www.symantec.com/security_res...009-99&tabid=3

Freslr att du testar och scanna med ett plitligt anti-virus. Finns mnga bra anti-virus fretag som erbjuder online-scanning om du inte har ett anti-virus. Finns p kaspersky.com, symantec.com.
Senast redigerad av Likvidera 2008-03-26 kl. 16:26.
Citera
2008-03-26, 18:15
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likvidera
Det r mjligt att ett virus har lagt till sig som ljuduppspelare, t.ex.http://www.symantec.com/security_res...009-99&tabid=3

Freslr att du testar och scanna med ett plitligt anti-virus. Finns mnga bra anti-virus fretag som erbjuder online-scanning om du inte har ett anti-virus. Finns p kaspersky.com, symantec.com.

TEstar med Kaspersky just nu, det tar tiiiiid... =) Dock s har jag ju krt mitt avast och kollat utan att hittat ntt... Tack fr hjlpen. Ngra mer frslag om den inte hittar ntt?
Citera
2008-03-26, 18:33
Medlem
TzOns avatar
Dom hr fick ja fram p scannen av Critical Areas..VAd gr jag nu???

Infected Object Name Virus Name Last Action
C:\WINDOWS\Debug\PASSWD.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\Sti_Trace.log Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edbtmp.log Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\tmp.edb Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\Antivirus.Evt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\AppEvent.Evt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\default Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\default.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\Internet.evt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SAM Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SAM.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SecEvent.Evt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SECURITY Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SECURITY.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\software Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\SysEvent.Evt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\system Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\system.LOG Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Cookies\i ndex.dat
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokala instllningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokala instllningar\Tidigare\History.IE5\index.dat Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\drivers\sptd.sys Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\h323log.txt Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\Proxy.Dll Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\ProxyM.dll Object is locked skipped
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\INDEX.BTR Object is locke
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\INDEX.MAP Object is l
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\MAPPING.VER Object is
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\MAPPING1.MA P Object is
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\MAPPING2.MA P Object is
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\OBJECTS.DAT A Object is
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\OBJECTS.MAP
C:\WINDOWS\system32\_ProxyM.dll Infected: Trojan-Proxy.Win32.Agent.aek
C:\WINDOWS\wiadebug.log Object is locked skipped
C:\WINDOWS\wiaservc.log Object is locked skipped
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALA~1\Temp\hsperfdata_Chri stian\4032
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALA~1\Temp\~DF8746.tmp Object is locked
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALA~1\Temp\~DF8D19.tmp Object is locked
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALA~1\Temp\~DFD62E.tmp Object is locked
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALA~1\Temp\~DFD828.tmp
Citera
2008-03-26, 20:06
Medlem
TzOns avatar
VErkade inte bero p ntt virus. Problemet r att den hittar Realtek i maskivaran men det str att jag inte har nn ljudenhet nr man ska gra val. Nn som snlla kan hjlpa? Vill inte formatera datorn...
Citera
2008-03-27, 01:14
Medlem
TzOns avatar
Iiiiiiiiiingen som kan hjlpa till??? snlla...
Citera
2008-03-28, 12:01
Medlem
TzOns avatar
skall jag behva ge upp allts? Det enda jag kommit fram till r att jag garanterat har ett helt ljudkort ialf, d jag kunde kra hgtalar test och hrde ljudet frn hgtalaren. Med det r ox det enda ljudet funkar i.. Snlla om nn har en susning hjlp mig..
Citera
2008-03-28, 18:13
Medlem
Alaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
skall jag behva ge upp allts? Det enda jag kommit fram till r att jag garanterat har ett helt ljudkort ialf, d jag kunde kra hgtalar test och hrde ljudet frn hgtalaren. Med det r ox det enda ljudet funkar i.. Snlla om nn har en susning hjlp mig..

Har du testat att installera om spelet? utan den nya patchen, verkar som den frstr ljudet ...
Citera
2008-03-29, 07:34
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska
Har du testat att installera om spelet? utan den nya patchen, verkar som den frstr ljudet ...
Testat att installerat om, testat att pachta om med en annan variant av spelet... KAn det ha ntt med ryska sprket att gra? (borde fixas med terstllning.) Tack fr att du frsker. E inte helt ny med datorer men det hr stller mig helt... Trodde ljudkortet hade gett upp innan jag hittade hgtalar testen.. Spinn grna vidare. E desperat. all hjlp e bra...

EDIT kan lgga till att enda chansen att f fram hgtalartestet r i windows katalogen.. GEnvgen i vid klockan funkar inte allt trots att det e exakt samma program
Senast redigerad av TzOn 2008-03-29 kl. 07:38.
Citera
2008-03-29, 09:49
Medlem
927s avatar
kolla msconfig >autostart och g noga igenom de programmen som startar med windows

om du klickar p ljud i kontrollpanelen och kollar dom flikarna s ser du direkt om allt r som det ska
Citera
2008-03-30, 06:54
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kolla msconfig >autostart och g noga igenom de programmen som startar med windows

om du klickar p ljud i kontrollpanelen och kollar dom flikarna s ser du direkt om allt r som det ska

Allt verkar ok med autostarten. saken r att nr man gr igenom ljud p kontrollpanelen s str det under maskinvara att jag har realtek ac97 men under dom andra flikarna dr ja kan stlla in hgtalarna bla str det "ingen ljudenhet" och alla val e gra. (inte ndringsbara) Fortstt grna frska. Verkar helt sjukt det hr.. Vill inte kpa ett ljudkort nr jag vet att mitt funkar och det kan visa sig att det blir samma sak med det nya..
Citera
2008-03-30, 11:55
Medlem
927s avatar
allts saknas det saknas mjukvara

vilka drivare r det du hmtar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto