2008-03-25, 19:37
Medlem
West-ens avatar
Jag behöver då undertexter till ett par .avi-filer som jag ska bränna till dvd med nero, problemet är ju att nero inte stödjer undertexter av något slag (såvitt jag vet) och jag därför måste bränna in undertexterna i .avi-filerna innan jag bränner till DVD med nero.
Hur gör jag det här enklast?
Citera
2008-03-25, 20:01
Medlem
Ondkvists avatar
VSO ConvertXtoDVD är enkelheten själv för den här typen av uppgifter.
Citera
2008-03-26, 00:57
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
VSO ConvertXtoDVD är enkelheten själv för den här typen av uppgifter.
Tyvärr var det ju inte precis gratis, en vattenstämpel över bilden.
Det finns inga gratisprogram för sådant här?
Citera
2008-03-26, 02:21
Medlem
Myggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Tyvärr var det ju inte precis gratis, en vattenstämpel över bilden.
Det finns inga gratisprogram för sådant här?
Pirat som jag antar du är så finns det kanske att fixa på det viset?
Citera
2008-03-26, 14:27
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Tyvärr var det ju inte precis gratis

Det är inte Nero heller.

Du nämnde ingenstans i din text att det var ett gratisprogram du var ute efter.

Bra program kostar oftast.
Citera
2008-03-26, 14:36
Bannlyst
Klargörande: ConvertXtoDVD är ett ypperligt program, föredömligt enkelt (förutom menyfunktionen som dom krånglat till om man vill ha egen bakgrund osv)

Men det ConvertxtoDVD gör är att det tar en eller fler avi-filer med tillhörande undertexter (sub, srt eller liknande) och gör om det till en dvd med eller utan meny. Dvs - man "bränner" inte fast undertexterna i en avi-fil - utan man får en dvd där man kan välja undertext om man vill, men också stänga av undertexten.

För att bränna fast en text i en divX-film i avi-format ska du ha andra program. Jag själv använder dock alltid convertxtodvd eftersom det är enklare. Dessutom är dvdskivorna jag köper från wesellcd så jävla billiga att jag inte behöver bry mig om att spara på skivor'

Visst får man plats med flera rena avi-filer på en data-dvd om man bränner text på avifiler och sparar i avi-format på en datadvd, men med convertxto dvd kan man ändå få plats med 2 stycken filmer av standardlängd (typ 1.5-2 timmar). Tycker att kvaliten blir bra om man håller sig till omkring 4 timmar
Citera
2008-03-26, 17:06
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Jag behöver då undertexter till ett par .avi-filer som jag ska bränna till dvd med nero, problemet är ju att nero inte stödjer undertexter av något slag (såvitt jag vet) och jag därför måste bränna in undertexterna i .avi-filerna innan jag bränner till DVD med nero.
Hur gör jag det här enklast?

Se denna tråden ang. inbränning av subbar på avifiler:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=643446
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in