Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
CDP: Givetvis skall man inte hålla ett förhållande kvar i ett sådant läge. NÅgonstans stöter man på breakeven och går det under det så är det bara ajöss med förhållandet, men ifall man lyckas uppfostra (mer i uppfordrande syfte och i handlingen, icke i ett mästrande syfte) sin kvinna så ska det nog gå bra. T.ex. genom att säga att "detta är ok, detta är inte ok" och att även uppfostra relationen med hjälp utav kärlek och omtanke. Alla relationer fostras fram på något vis, men man väljer själv hur man går in i ett förhållande, hur man lever i det och hur man avslutar det.
Jag är inte mycket för att uppfostra kvinnor i allmänhet, jag brukar välja de som redan passar, men i övrigt håller jag med till fullo.
Fast jag vet vad du menar med "uppfostra", jag ska inte märka ord. Det är viktigt att låta folk i allmänhet veta hur mycket skit man tar. Själv säger jag ifrån jävligt fort och jag kan bara råda andra att göra detsamma. Jag har haft flera väldigt långa och trevliga förhållanden... ja, tills de tog slut, förstås... då var det kaos, men det är det ju alltid.