• 1
  • 2
2008-06-30, 19:34
Medlem
Whitewaters avatar
Klipp inte topparna mer än en gång om året. B-vitamin hjälper nagel- och hårväxt. Finns i bl.a öl varför öljästtabletter är ett bra tips.

/FD Långt långt hår
Citera
2008-06-30, 19:44
Medlem
50ftQueenies avatar
Håret växer som sagt inte snabbare för att man klipper toppar ofta. Men det blir väldigt mycket snyggare om man gör det! Har man inte klippt toppar bidrar det bara till att man får klippa av sitt långa hår sedan, eftersom det slitna håret ser för jävligt ut och mer liknar svinto än hår.

Köp tabletter som allmänt sett är bra för hud, hår och naglar. Checka hälsokostaffär.
Citera
2008-06-30, 23:34
Medlem
Panto-3

Jag har också ett hår som växer sakta och har därför provat en rad olika metoder... och det enda som riktigt har gett resultat för min del är panto-3, vitamintillskott som man kan köpa på hälsokost. Det tog 2-3 månader innan jag märkte resultat, men jävlar vad håret blev tjockare, längre och finare. Sen är ett bra tips att investera i en bra leave-in produkt för att skydda håret och ge näring (du behöver inte klippa dig lika ofta då). Min bästa leave-in balsam är Redkens extreme anti-snap. Du kan beställa den billigare ifrån lookfantastic.com istället för att köpa den i Sverige.
Ett annat tips är att ALLTID använda värmeskydd vid föning, plattång, locktång o.s.v Försök också att låta håret lufttorka när det är blött och håll inte på och föna det i onödan... Sen kan jag också rekommendera en bra inpackning och hårbotten massage. Lycka till!
Citera
2008-06-30, 23:43
Medlem
RAWers avatar
äta lakris röter ska göra susen vad jag hört men inget jag vet om. kanske nån som sitter på mer info om den saken..
Citera
2008-07-01, 15:44
Medlem
Patiences avatar
Ägg - sade Pippi.
Citera
2008-07-01, 15:49
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde_10/60
Tja!
Dum fråga kanske finns de några vitaminer ja kan ta för att få längre hår?
B-vitamin vet jag är en men finns de några andra?
Idioter behöver inte besvära sig med att svara!

tack på förhand

Apropå dum fråga, ska du på nån Iron Maiden konsert snart eller? Därav det långa håret?
Citera
2008-07-01, 18:20
Medlem
GNAGETjonass avatar
eller Judas priest..?
Citera
2008-07-01, 22:18
Medlem
Gateways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $crooge
Har hört av flera st att om man klipper topparna så växer det snabbare men det är bara vad jag har hört
Öööööh, klipper du håret blir det kortare ju!
Citera
2008-07-02, 08:01
Bannlyst
Att toppa ofta är skitsnack. Jag klipper mitt hår 1 gång per år och det växer som ogräs. När jag var yngre klippte jag mig oftare pga "trycket" från skolan och det växte inte lika fort då. Logiskt, klippa hår = håret blir kortare.

Jag torkar aldrig med fön/hårtork, använder aldrig hårprodukter, färgar inte hår, bleker inte osv, så mitt hår klarar sig med att klippas så sällan.

Jag har håret nästan ner till rumpan nu. För ca 1 år sedan klippte jag håret till lite kortare än bh-band så det har vuxit rejält. Växer som ogräs helt enkelt. Det har med gener att göra... Har en vän som har hår som vägrar växa och blir slitet jättefort så det som växer slits sönder.. Så om man har otur så har man dåliga gener. Andra, som min syster, är den otåliga typen som måste gå till frisören jätteofta och byta frisyrer och färga osv sen gnäller hon över att jag har så långt och fint hår. Själv vill jag snarare klippa jättekort, men jag är i princip inte tillåten att göra det enligt andra......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in