2008-03-25, 08:46
Medlem
Jag har letat runt lite men föstår inte hur man ska använda dvd filen som ligger med när man packat upp spelet.

mvh alforno
Citera
2008-03-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alforno
Jag har letat runt lite men föstår inte hur man ska använda dvd filen som ligger med när man packat upp spelet.

mvh alforno

Snart får du massa ilskna svar om att detta skulle postats i den tråden på flera hundra sidor som ingen läser. Så jag ger dig det enda matnyttiga svaret du kommer att få. Vissa guider menar att du ska använda den för att bränna i CloneCD, andra guider säger att man ska använda själva .iso filen. Så helt säker är jag inte. Är själv nybörjare, och när jag brände med .dvd-filen så blev det fel, om det beror på torrenten som sådan, min brännare eller nåt annat vet jag inte. Se till att du har många reservskivor bara, så du kan testa båda metoder ifall det blir problem med den ena.
Citera
2008-03-25, 13:23
Medlem
tvcasualtys avatar
Ladda hem imgburn, sätt layerbreak till 1913760, tryck på burn image och välj .dvd filen så borde det fungera utmärkt Se till att använda högkvalitativa dvd-skivor bara. Verbatim DVD+r DL är dom klart bästa imo.

Jag har fått en misslyckad bränning (xboxen gav dirty disc meddelandet) på kanske 30 totalt med en NEC 3540A brännare och ovan nämda tillvägagångssätt
Citera
2008-03-25, 14:08
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
om du är osäker om imagen inte ska funka (typ korrupt) så använda XDVDMulleter (eller nåt sånt heter den)

sök på google efter det, verkar funka prima
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in