2001-07-18, 18:55
Medlem
Konstnären Palle Torsson kanske tror att han e nyskapande på nåt sätt men jag känner en snubbe som gjorde samma sak när han var runt 14 år. Dvs klippte ihop de "snuksiga" scenerna ifrån Astrid Lindgrens filmer och komponerade ihop sin egen pervo version :)
Citera
2001-07-18, 22:12
Medlem
Lolita Långstrump

"Konstnären" Palle Torsson vill ju bara skapa uppmärksamhet.Vem läser in något sexuellt i Pippi Långstrump?

Inte lönt att skriva vad jag tycker om den stollen för då lär jag bli kallad "moralist" för evigt av skribenterna här i forumet.
Citera
2001-07-19, 18:28
Medlem
Lolita Långstrump

Han kanske vill ge uttryck för att allt sitter i betraktarens öga...
Citera
2001-07-19, 20:22
Medlem
Lolita Långstrump

Dålig ursäkt.
Citera
2001-07-19, 20:56
Medlem
Lolita Långstrump

Finns det vara IQ fiskmåsar kvar här inne numera?

*Loggar ut för alltid*
Citera
2001-07-19, 21:11
Medlem
Lolita Långstrump

Killen gör ju bara en "Wolfare" eller "Hollendare". Har man inte tillräckligt talang att göra något annat kan man ju alltid chockera.

Inte något konstigt i detta. Den man ska bli arg på är inte konstnären, utan det j-la pucko som drar fram honom i rampljuset. Massmedia visar ännu en gång att man i dagens samhälle har en journalistik som sjunker allt lägre för varje dag som går.
Citera
2001-07-20, 00:30
Medlem
Lolita Långstrump

Warp har rätt till viss del.Jag tycker ändå att konstnären har ett visst ansvar.Men visst är det som du säger.Media väljer ju vilka nyheter de ska skriva om och låter de en sån idiot komma till tals så blir det ju en massa rabalder och tidningarna får fler lösnummer sålda.:(

Leg.vårdare:Näe det gör det inte men folks åsikter i olika ämnen går isär.Är man korkad för att man har en annan åsikt än vad du har?
Citera
2001-07-20, 07:49
Medlem
Lolita Långstrump

Jag har väl för fan inte sagt min åsikt i ämnet.

*Irriterad? Jag?*
Citera
2001-07-20, 12:17
Medlem
Lolita Långstrump

Vad menar "?" med konstnärens ansvar? I det här fallet kan jag bara se att han möjligtvis brutit mot upphovsrättslagen. Att sedan scenerna uppfattas som sexuella är faktiskt upp till betraktaren (man ser vad man vill se) och till syvende och sist är det den ursprungliga filmens producenter som skapat de bilder som idag - i det tidevarv där en påklädd flickrumpa kan utlösa ramaskri - inte skulle klara en "frivillig" censur.

Jag är inte alls glad över händelseutvecklingen. Jag hade föredragit en seriös diskussion om Pippis attraktionskraft (inklusive den sexuella) istället för att se detta patetiska dravel om att det är samhällets fel att Pippi är pedo-föda.

Sedan skall man inte tro att Astrid Lindgren är någon moraliskt korrekt oskuld. Se bara på hennes nedvärderande beskrivning av färgade.

För övrigt vill jag minnas att det fanns nakenscener i filmen om Ronja Rövardotter. Läge att ta fram saxen och klippa lite för att tillfredställa puritan-media?

/Mats
Citera
2001-07-20, 19:47
Medlem
Lolita Långstrump

Media är ju så pass icke objektiva så DOM lyfter fram scenerna som "sexscener", svårt att lämna det upp till betraktaren att själv tycka och tänka när media vinklar nyheten i fråga och serverar den till allmänheten ur sitt perspektiv.

Själv är jag inte pedofil, så hur mycket sexsacener det än må vara så är det inget jag runkar till hur som helst. Pedofilperspektivet borde också tas upp i denna debatt, det enda vi frågar oss nu är om det kan anses vara sexascener eller ej, men hur gammal var "Pippi" när det hela spelades in, tänkte ni på det kära debattörer?
Citera
2001-07-21, 00:44
Medlem
Lolita Långstrump

Det är väl ingen som anser att de numera omtalade scenerna i Pippi är sexscener,MEN den talanglöse konstnären försöker ju lyfta fram det som sexscener.Vad är det för fel på honom egentligen?

Inte fan sitter man och blir kåt eller ens tänker i de banorna bara för att man ser en flickstjärt i Pippi?

Skitsamma egentligen.Den där konstnären förtjänar inte en tiondel av all uppmärksamhet han har fått den senaste veckan.
Citera
2001-07-21, 09:59
Medlem
Lolita Långstrump

Det är ju inget nytt att media riktiar sin uppmärksamhet mot dom man egentligen borde ignorera. "All publicitiet är bra publicitet" -heter det. Titta på alla snoryngel till "Nynazister" som har tagit upp mången helsida i våra vanligaste kvällstidningar på senare tid. Bättre att visa samhällets ointresse för deras verksamhet i stället för att blåsa upp det till nåt mycket större än det egentligen är.

Nej, jag har sagt det förr och säger det igen: En ny renodlad tidning/ webbsida där en vettig debatt förs BEHVÖS, någon som känner sig manad engagera sig i detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in