• 2
  • 3
2008-05-06, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Men jävlars, Criminal Minds-profilerare, släng er i väggen! Allt stämde på pricken. Jag heter Hästbacka (jag tror finlandssvenskar brukar heta nå't sån't), och är stolt över att finlandssvenskar är högre stående är svenskar, för att inte tala om finnar. Finnar är alkisar, heter Paavola, och kan inte börja ett ord med två konsonanter (prata blir "rata", gråta blir "råta", Kristina blir "Ristina", det senaste med betoningen på första stavelsen förstås). Och chips blir "sipps". När nå'n tror att min underbara sjungande överklassiga finlandssvenska är svenska med finsk brytning blir jag självmordsbenägen av raseri.
Hur visste du att jag bodde i Eskilstuna? Jag flyttade hit bara pga dialekten, Yvonne Ryding låter ju SÅ intelligent, och att bli sedd som intelligent är ju det enda som betyder något. En gång skrev jag högskoleprovet och fick 0,6 poäng, det du, Tuxan! Jag vet att det finns de som fått högre, men med tanke på att jag aldrig fick över 0,2 de första tio gångerna så.
Nä, nu måste jag rusa, ska på Statt, Dick-Enars spelar.

Trash is as trash does!
Citera
2008-05-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tux 08
Trash is as trash does!

?????????????
Citera
2008-05-13, 13:51
Medlem
WT-tjejen Carina

...bor i en småstad eller invandrartät förort till en storstad.
Hon är mellan 30-40 år och bor i en tvåa eller trea i ett betong ghetto.
Hon såg hyffsat bra ut fram tills hon var 22-23, men ser nu ganska bedagad ut med sönder-solad hy, mörka ringar under ögonen, och hår som förstörts av alla hemgjorda färgningar. Hon har flera större tatueringar på kroppen och ev. också tung-piercing som hon gjorde på 90-talet.
Hon klär sig mycket i jeans med strass-mönster på rumpan, antingen lite utsvängda eller pirat-uppkavlade. Hon röker billiga cigg, ex. Elixir, och handlar all mat på Willy's eller Lidl.

Hon har en dotter, Madde, som har långt blont hår och som är liksom modern tidigt utvecklad och mycket poppis hos det motsatta könet. Madde umgås dock mest med tattar-killar som röker på.
Carina var lite raggar-brud på 80-talet och sög av klassens värsting Rogga på skolavslutningen. Sedan dess har killarna kommit och gått, men Carina umgås mest med just killar. Hon har några få väninnor som liksom hon är bedagad.
Om hon går ut blir det trubadur ställe för 30+, där hon kan ragga på yngre killar, hon vägrar att gå på 20-års discon, detta innebär för mycket konkurrens.

Hennes lägenhet är inredd i en blandning av ärvda skit-möbler från 70- och 80-talet, mycket plysch, stålrör, spegelväggar. På väggarna har hon Grindslanten, bilder av änglar, enhörningar, och ett silhuett-par som står i solnedgången, och torkade blommor. En Elvis bild finns också.
Det är en blanding av romantiskt/lite andligt och kitsch.
carina gillar Smokie, dansband, 50-60-tal, Elvis, och lite RixFM..
Hon har två katter och en stor schäfer.
Carina hoppade av gymnasiet tidigt, då hennes alkoholiserade pappa Roger hängde sig. Hon höll på med amfetamin ett tag men lyckades lägga av.
Mamma heter gunvor och är sjukpensionär, hon har jobbat 40 år som loklavårdare, men lider nu av gallbesvär, reumatism, och kol, men hon röker ändå fortfarande. Hon är också ganska deppig.
Carina är undersköterska med psykiatri som inriktning och jobbar på ett gruppboende inom psyk eller LSS. Tidigare har hon jobbat mycket inom äldreomrsorgen, på mack, och på ICA.
På jobbet tycker hon om att snacka skit om den andra personalen med Bettan, en äldre vårdare som är storrökare och allmännt bitter.
Hon tycker sitt jobb är "jätteintressant".

Carina är ihop med en tio år yngre kille, Stefan, som bor hos henne då och då, och som dottern är lite småtänd på.
Carina har en kusin, Veronica, som spelade in en porrfilm på 80-talet, men som sedan fick drog-problem. Nu har hon "funnit sig själv" och har en gård i Dalarna med Kjelle, en lite kufisk karl som lagar traktorer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in