Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-24, 21:40
Medlem
Zibris avatar
Har problem med flv-filer, tagna från youtube, i mplayer. Videospåret rör sig väldigt snabbt, och ljudet håller normal takt. mplayer slutar när videospåret är slut, men genom att ändra A-V Delay kan jag bekräfta att hela ljudspåret finns i filen. Syftet med vad jag gör är att dumpa ljudet till ljudfiler, men även när jag sätter -vo null dör mplayer när videospåret är slut.

Total längd på filen är vad den borde vara, men den nuvarande positionen förflyttas snabbt, samtidigt som ljudet håller sig där det bör vara.

Finns det andra program som är bättre än mplayer på att hantera flv (med möjlighet att dumpa ljud) eller något sätt för mplayer att tvinga den köra igenom hela filen (ljudspåret)? Ligger felet kanske i metoden jag använt för att tanka ner flv-filerna? Jag har använt http://safetube.com.
Citera
2008-03-24, 23:47
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Jag använder youtube-dl och VLC. Fungerar utmärkt.
Citera
2008-03-25, 01:56
Medlem
Debords avatar
ffmpeg - gör om filmerna till avi eller vad som! Plocka exempelvis ut musiken till mp3 format ur youtube filmen! Går snabbt som fasen!

ffmpeg -i itsagodsonginthisvideo.flv -ab 128k -ar 44100 -ac 2 mptre/soimakeasongformyplayerofit.mp3

Bli rätt Ok med 128 k då det ofta ändå är dålig kvalitet från början i en flashvideo
2008-03-25, 05:23
Medlem
Zibris avatar
Debord: Funkade helt perfekt. Tack så mycket!
Citera
2008-03-25, 21:25
Medlem
Debords avatar
Alltid kul att kunna hjälpa till!

ffmpeg är ett rätt kraftfullt program. Har en ide om att det borde byggas ett schysst grafiskt gränssnitt till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in