2008-03-26, 18:35
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Nu har ju t.ex. Enver Hoxha lämnat FB av helt andra anledningar, dom andra har jag ingen aning om men det skulle väl inte förvåna mig om du snackar i nattmössan där också.

Jaha
Citera
2008-03-26, 18:37
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Jag håller med dig Pansarmeyer. PI var faktiskt mer varierat tidigare, visserligen var jag inte medlem då men jag brukade läsa det som Ignatius_I, enverhoxha med flera skrev. Le Grande Maitre var väl dock ett troll har jag för mig?

Nejdå, LGM var ju ett under av bildning. Dock tenderade allt han skrev färgas av teologiska perspektiv förr eller senare, men inte mindre läsvärd för det. Ngt troll var han inte trots sina starkt färgade invektiv.
Citera
2008-03-26, 19:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
Nejdå, LGM var ju ett under av bildning. Dock tenderade allt han skrev färgas av teologiska perspektiv förr eller senare, men inte mindre läsvärd för det. Ngt troll var han inte trots sina starkt färgade invektiv.

Le Grand Maître och EnverHoxha är utmärkta exempel på just det som krävs för att god, fruktbar, intensiv, kunskapsrelaterad debatt ska bli möjlig - individer som vill och kan diskutera och som inte bryr sig om vad majoriteten eller administrationen tycker och tänker. Det finns fler som slutat, av olika skäl, men nostalgi är mig främmande, jag ska inte räkna upp dem. Men utan dessa frivilliga och särpräglade debattörer förflackas naturligtvis ett diskussionsforum...man behöver inte "dela deras åsikter", men det är dessa typer som gör att ett diskussionsforum lever, inte trådar som "Hur många skedar Oboy tar ni"?
Citera
2008-03-28, 02:05
Medlem
Sven Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Jag tycker att debatten i Politik - Inrikes, Media och I&I är ganska likriktad.
De flesta har ganska samspelta åsikter, och det är sällan någon utmanar dessa. Blir mest tjugo personer som håller med varandra.

Det blir lätt tråkigt att läsa och skriva i dessa avdelningar, eftersom man vet vad man får på direkten.
Jag kom att tänka på denna frågeställning när tråden angående lättnader i reglerna för arbetskraftsinvandring skapades i PI. Vid en snabb genomläsning skapas intrycket av att varken SD anhängarna, de konservativa, liberalerna eller de mer extrema nationalisterna har en enad åsikt i denna fråga.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=647325
Citera
2008-03-28, 02:10
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
NickeP...Josef V Tobin
Tobin blev avstängd av någon olycklig anledning. En person vars argumentation jag respekterade, även om jag ogillade hans åsikter. NickeP postar väl ibland fortfarande, fast inte lika ofta som tidigare?
Citera
2008-04-02, 15:35
Medlem
Dela forumet ytterligare i olika delar med olika regler.

Personligen har jag inget emot vare sig lite mysigt blajsnack eller tung debatt.

Problemet uppstår när man blandar de båda. Vissa forumdelar bör därför optimeras genom att lägga ribban högre när det gäller inläggen. T ex i politikforumen. Sätt en gräns på 1000 tecken per inlägg eller nåt, så pallar åtminstone inte de värsta troglodyterna kräka ner forumet med sin dadaism. Andra mer avslappnade forumdelar som livsstil osv. kan fortsätta under nuvarande regler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in