• 4
  • 5
2014-09-26, 13:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Try it, maybe you'll like it!

Annars lovordar jag Le Creuset. Har både grytor och stekpannor. En panna är emaljerad den andra är inte. Helt otroligt faktiskt att fransmännen kan tillverka en kvalitetsprodukt!

Och i vanlig ordning Kockumsgrytorna så klart.

Faktum är att fransmännen är ganska duktiga på att producera grejer så länge grejerna inte har ratt och växellåda...för då är det kört!

Återkommer med ett omdöme om den keramiska när min fru väl köpt den.
Citera
2014-09-26, 13:35
Medlem
Ratis avatar
Jag har en gjutjärnsgryta och en stekpanna i gjutjärn. Samt en wokpanna.
Varför krångla till det.
Citera
2014-09-26, 14:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har en gjutjärnsgryta och en stekpanna i gjutjärn. Samt en wokpanna.
Varför krångla till det.
Kan vara en fördel med två stekpannor en för fisk och en för kött.
Sedan har jag bl.a en riktigt tjockbottnad teflondragen aluminiumpanna bara för ägg.
Citera
2014-09-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Köpte några tysktillverkade på XXXLutz. Dom är riktigt bra. Tror jag betalade typ under 1000 spänn för tre pannor. Var något erbjudande dom hade.

Cerafit är väl dom som dom gör reklam på Tv-shop? Är dom inte bra? Har en polare som har dessa och enligt honom är dom riktigt bra.

Ja Cerafit e tv-shops. Svärfar köpte deras och det blev sprickor tämligen omgående i alla 3 så dom kommer jag inte chansa på.

Jassså XXXLutz har schyssta, kanske man skulle prova deras då.
Citera
2014-10-05, 18:52
Medlem
Hur är det med teflon i ugn? Har en IKEA trovärdig som det står "ugnssäker" på i beskrivningen. Innebär det att det är OK för alla temp upp 275-300 grader?? Verkar vara många olika bud om Teflonets vara eller inte vara i ugn när man googlar...
Citera
2014-10-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Hur är det med teflon i ugn? Har en IKEA trovärdig som det står "ugnssäker" på i beskrivningen. Innebär det att det är OK för alla temp upp 275-300 grader?? Verkar vara många olika bud om Teflonets vara eller inte vara i ugn när man googlar...

Jag har för mig att teflon förstörs vid ca 270 grader. Men så länge du har mat som avleder värmen från pannan så är det ju ingen större fara.
Citera
2014-11-03, 17:57
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Kan vara en fördel med två stekpannor en för fisk och en för kött.
Sedan har jag bl.a en riktigt tjockbottnad teflondragen aluminiumpanna bara för ägg.

Förvisso men å andra sidan äter jag nästan aldrig fisk.
Fisk äter man i nödtider. Strömmingslåda och gravad lax samt inlagd sill är dock undantag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in