2008-04-17, 19:30
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
nu handlar inte tråden om det men åsikter är alltid välkomna ...

dock nöjd över bygget å den e tyst & snabb å det var som mina enda krav eg.

hursomhelst så ångrar jag just nu valet av Vista, vilket skit-program ...
kaspersky slår av sej ibland, compusec går inte installera, hush-messenger söker den en fil som jag har men den hittar inte... kortfattat: inte nöjd
tror min kompis har rätt, vista släpptes förtidigt ..

nån som vet hur fan man slår av "är du säker att du skall dit ?" grejen som dyker upp varje gång man klickar på nått ???

Jag tror att Många som kör Vista inte tänker på vilken enorm prestandaförsämring man får jämfört med XP. De sitter med burkar som de upplever som sega p.g.a Vista. Jag nedgraderade och fick en enorm förbättring i både operativet och program som Corel draw, Photoshop mm. Sen har ju naturligtvis Vista många fördelar men jag tror att om man ligger på gränsen vad gäller prestanda så är XP att föredra.
Citera
2008-04-17, 19:54
Medlem
coqs avatar
Citat:
nu handlar inte tråden om det men åsikter är alltid välkomna ...

dock nöjd över bygget å den e tyst & snabb å det var som mina enda krav eg.

hursomhelst så ångrar jag just nu valet av Vista, vilket skit-program ...
kaspersky slår av sej ibland, compusec går inte installera, hush-messenger söker den en fil som jag har men den hittar inte... kortfattat: inte nöjd
tror min kompis har rätt, vista släpptes förtidigt ..

nån som vet hur fan man slår av "är du säker att du skall dit ?" grejen som dyker upp varje gång man klickar på nått ???
Ta det i den officiella Vista-tråden.

Vad fick dig att köra på Vista till slut om man får fråga?
Citera
2008-04-17, 20:27
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coq
Vad fick dig att köra på Vista till slut om man får fråga?

bra fråga... ville väl hänga med i utvecklingen antar jag sen verkar ju många positiva till det så tänkte väl att d skulle gå bra.
Citera
2008-04-18, 00:40
Medlem
Arch_Angels avatar
tog bort UAC då blev det som en ny dator :=)

vet att det är en säkerhetsgrej men visst funkar Kaspersky Internet Security lika bra som UAC ??? inte inte bättre kanske !!!
Citera
2008-04-18, 08:37
Medlem
vet inte om det här har kommit upp men microsoft är i utveckling med deras nästa windows, som kommer komma ganska snart. så skulle köra xp tills dess
Citera
2008-04-18, 09:12
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux
vet inte om det här har kommit upp men microsoft är i utveckling med deras nästa windows, som kommer komma ganska snart. så skulle köra xp tills dess

jaså ... ja då kanske d var dumt då att man införskaffade sej vista då
dock är väl frågan hur länge d då tar innan allt är kompatibelt med det op-system ??? kan ju iofs inte ha mer buggar är vista tycker man ... aja, d verkar då funka felfritt nu iallafall
Citera
2008-04-18, 09:34
Medlem
Tooners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux

Hihi jojo.. om "snart" betyder minst 3 år så har du säkert rätt.
Citera
2008-04-18, 10:05
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooner
Hihi jojo.. om "snart" betyder minst 3 år så har du säkert rätt.

Nej.
MS har känt sig tvingade att få ut nästa operativ betydligt snabbare än först tänkt och 2009 har nämnts som ett mer och mer troligt datum.
Detta helt beroende på den relativa flopp Vista blev, eftersom deras beräkningar (eller kanske snarare förhoppningar) om försäljningen var helt åt helvete när de mötte verkligheten.
Citera
2008-04-18, 10:11
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nej.
MS har känt sig tvingade att få ut nästa operativ betydligt snabbare än först tänkt och 2009 har nämnts som ett mer och mer troligt datum.
Detta helt beroende på den relativa flopp Vista blev, eftersom deras beräkningar (eller kanske snarare förhoppningar) om försäljningen var helt åt helvete när de mötte verkligheten.

ser det som både en fördel & nackdel ... var inte Vista oxå nånting dom släppte aldeles för fort ??? skall dom då släppa ett nytt OP igen under "stressade" förutsättningar så finns väl risken d blir samma sak igen ???
(ellr ja, kanske inte så illa som Vista men ...) är det inte bättre dom tar sin tid att se till att d funkar lika stabilt som t ex XP gör. nu var jag iofs inte med då XP släpptes men det var väl lite av en "Hit" direkt ellr har jag fel ???

personligen så skulle jag gärna vänta ett år minst efter släppet så man vet att d funkar ihop med d mesta.
Citera
2008-04-18, 10:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
ser det som både en fördel & nackdel ... var inte Vista oxå nånting dom släppte aldeles för fort ??? skall dom då släppa ett nytt OP igen under "stressade" förutsättningar så finns väl risken d blir samma sak igen ???
(ellr ja, kanske inte så illa som Vista men ...) är det inte bättre dom tar sin tid att se till att d funkar lika stabilt som t ex XP gör. nu var jag iofs inte med då XP släpptes men det var väl lite av en "Hit" direkt ellr har jag fel ???

personligen så skulle jag gärna vänta ett år minst efter släppet så man vet att d funkar ihop med d mesta.

Alltså, jag kanske lät övermig negativ i förra inlägget, men det där är vad man kan hitta på nätet om nästa MS-os.
Jag kör Vista själv och är väl relativt nöjd, även om det finns vissa saker man stör sig på ordentligt, men så är det väl alltid.
Nu har jag iofs tänkt att installera om XP, engelsk version, för att utvärdera SP3, som enligt alla tester springer cirklar runt Vista, även uppdaterad till SP1...
Citera
2008-04-18, 13:10
Medlem
Hejsan1s avatar
Dualboota XP och Vista så har du ju båda O: ladda ner så är dom gratis också..
Citera
2008-04-18, 13:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Dualboota XP och Vista så har du ju båda O: ladda ner så är dom gratis också..

Helt klart är dualboot rätt väg att gå: bästa från båda världar!
Nu kör jag XP SP3 iaf och det funkar hittills underbart bra.
Snabbt som satan, vilket givetsvis beror på att jag inte installerat alla program jag "måste ha" än, men ändå...

Iaf Firefox, Live Messenger, Winrar, Utorrent, Nero Micro och lite annat smått och gott har jag hunnit med, men det tar ju liksom aldrig slut...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in