• 3
  • 4
2001-06-29, 06:59
Medlem
Undersökning om barnporr på usenet

"Om man ser till de beundrande hyllningar som dom japanska s.k. "barnporrstjärnorna" får på en rad (lagliga) hemsidor är det nästan tårdrypande. Dessa unga nakenmodeller har mycket hög status i Japan. Därför blev det en smärre skandal när Sveriges drottning reste dit och påstod att Japan är den sista barnporrmetropolen!"

Ibland har majoriteten rätt och ibland har den fel beroende på var man själv står i frågan. Ingen ny insikt och inget som ger belägg för att det skulle vara en objektiv sanning för att det förekommer i en annan kultur.
Vad som är höjt bortom all tvivel är däremot att ungar bevisligen inte mår bra av att exploateras och tvingas in i en bestämd roll oavsett om det gäller barn utan kläder, barn med kläder typ amerikanska skönhetstävlingar eller barnstjärnor i film eller musikbranschen.
Citera
2001-06-29, 09:04
Medlem

Female: - Jag håller med dig när du använder ordet "tvingas". Men allt är inte tvång. Dessvärre mår många barn och ungdomar illa av att sakna en roll också, liksom uteblivet vuxenstöd. Visst är det en hel vetenskap med alla faktorer som påverkar barn under deras uppväxt, men till syvende och sist handlar det om individer och individers behov.

Vad gäller hur "barnmodellerna" uppfattas (min beskrivning) är självklart helt ur de vuxnas perspektiv och någonting annat har jag inte påstått. Däremot finns det vittnesmål från barn och ungdomar som ställt sig positiva till det dom gjort. Och vad har dom för anledning att skämmas? Ingen alls, enligt min uppfattning.

Jag gillar din kommentar om huruvida majoriteten har rätt eller fel. Så sant som det är skrivet...!
/Mats
Citera
2001-06-29, 10:28
Medlem

MdS:Jag håller med dig när du använder ordet "tvingas". Men allt är inte tvång. Dessvärre mår många barn och ungdomar illa av att sakna en roll också, liksom uteblivet vuxenstöd. Visst är det en hel vetenskap med alla faktorer som påverkar barn under deras uppväxt, men till syvende och sist handlar det om individer och individers behov.

F:Ja, utom all tvivel så mår man inte bra av att inte bli bekräftad men vad en bestämd identitet beträffar så är man på väg att söka sig fram till detta och en tilldelad roll innebär bara stagnation i utvecklingen. Dessutom så ifrågasätter jag det etiskt riktiga i att som vuxen utnyttja en sådan situation för att tillfredsställa sina egna behov.
Citera
2001-07-05, 09:16
Medlem

http://www.dsv.su.se/~matsw/survey2_fulltext.html
Citera
2001-07-05, 15:54
Medlem

Apropå att lagar inte får vara retroaktiva, visst fotograferandet och det är lagligt eftersom det skedde på 70-talet, men spridandet sker nu, alltså olagligt.
Citera
2001-08-04, 02:27
Medlem

Äldre barnporrbilder är också olagliga att inneha.

Brottet du begår är att inneha barnporr. Och det brottet begår du när du har bilderna.
Det spelar ingen roll om bilderna är 100 år gamla.
Så är det med det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in