2008-03-24, 00:26
Medlem
Jag håller på med en sjyst sida i iweb men har råkat ut för ett litet problem.
På mina bildsidor som jag har så finns det små thumbnails, sen finns det också en länk med "visa bildspel". Vad jag skulle vilja är att man kommer direkt till bildspelet istället för o komma till sidan med thumbnails, förstår ni? Har försökt få bukt med det länge nu ikväll men tror inte det går, så gör ett desperat försök här för o se om någon annan vet hur man gör.

Sen undrar jag om det går att göra en gästbok i Iweb? tror inte att det går heller men skadar ju inte o fråga. Om det inte får, finns det då någon annan variant man kan göra? Kombinera det med dreamveawer eller nåt, och hur gör man då?

Tacksam för svar! Emil
Citera
2008-03-24, 11:19
Medlem
Jag har tyvärr inget svar på din fråga om fotoalbumet, vad gäller gästboken så är det kanske enklast att använda en färdig tjänst från ex. http://www.joakimweb.se/ och lägg in din gästbok i en iframe. Där kan du också ställa in färger och layout så att den passar med resten av sidan.
Citera
2008-03-24, 14:31
Medlem
Tack

Tack ska du ha, har kollat lite på sånna gb lösningar men har inte hittat nån som man kan kombinera så bra med sin egen sida... Då va det bara lösningen med bildspelet kvar då Tack så mkt
Citera
2008-03-24, 17:17
Medlem
Har kikat lite på bildspelet nu och det är bara ett javascript, gör klart bildspelet och förhandsvisa det i din webläsare... Högerklicka sedan på bildspelet och visa källan, kopiera sedan koden och lägg sedan in den i en frame också.. Det borde funka...är dock inte helt säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in