2008-03-23, 16:37
Medlem
Hej

Nu har jag plockat fram en äldre dator som inte funkar som den skall, problemet jag har är att när han gått igenom windows laddningen slutar usb mus och tagentbord att fungera. fastän det funkar i bios och allt om usb står som enabled. så min fråga är om man kan gör något annat för att få igång det samt att stänga av skärmsläckaren helt i bios.?

Tacksam för hjälp=)
Citera
2008-03-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taab
Hej

Nu har jag plockat fram en äldre dator som inte funkar som den skall, problemet jag har är att när han gått igenom windows laddningen slutar usb mus och tagentbord att fungera. fastän det funkar i bios och allt om usb står som enabled. så min fråga är om man kan gör något annat för att få igång det samt att stänga av skärmsläckaren helt i bios.?

Tacksam för hjälp=)

1. Vad är det för OS? Har det stöd för USB?

2. Nej, du kan inte ändra OSets inställningar för skärmsläckare från BIOS. Kolla istället om du hittar ett PS/2-tangentbord att göra detta med.
Citera
2008-03-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
1. Vad är det för OS? Har det stöd för USB?

2. Nej, du kan inte ändra OSets inställningar för skärmsläckare från BIOS. Kolla istället om du hittar ett PS/2-tangentbord att göra detta med.

1: Windows Millenium
2: Okej, en erfarenhet rikare=) Jag fick tag i en gammal mus med sladd som går in i den gröna porten. på moderkortet. antar att det är en PS/2 mus:P

Så nu kan man juh slippa skärmsläckaren och komma in i datorn, så får man väl köra skärmtagentbordet så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in