• 4
  • 5
2008-03-30, 06:15
Medlem
Lita framförallt inte på dig själv. Det är viktigast och svårast att komma ihåg.
2008-03-30, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av e x p l o s i v
Varför skulle man vara en snobb om man kirra 5 par sneakers om året?

Hur många snobbar går runt i sneakers?

Du känner inte till fenomenet den välbärgade snearsnstuff-generationen?
Det är människor i 30-årsåldern som är av naturen klädda i svindyra sneakers, gärna från japan. En sorts urban "ung" slackerkultur med mycket pengar och kulturellt kapital.
2008-03-30, 13:42
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Du känner inte till fenomenet den välbärgade snearsnstuff-generationen?
Det är människor i 30-årsåldern som är av naturen klädda i svindyra sneakers, gärna från japan. En sorts urban "ung" slackerkultur med mycket pengar och kulturellt kapital.
Men det är absolut inget som kvalificerar den individen som snobb. Snarare som en patetisk 30-åring som vägrar lämna tonåren, och som saknar all stil.

Tron att saker är bra och saker är snobbiga bara för att de är dyra är något som kommit från det mest stillösa landet i världen, USA.

Som en fransk tänkare sa: "USA är den enda nation i världshistorien som gått från barbari till dekadens utan en period av kulturell utveckling däremellan...".
2008-03-31, 18:07
Medlem
sockerfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Men det är absolut inget som kvalificerar den individen som snobb. Snarare som en patetisk 30-åring som vägrar lämna tonåren, och som saknar all stil.

Du har ju fortfarande inte fattat vad definitionen av en snobb är. Läs på och tänk rätt.

Vad gäller den "patetiske 30-åringen" som du skriver om; du är bra på att provocera Allan, men faktabaserade argument lyser med sin frånvaro i dina inlägg. "Och som saknar all stil". Vem är du att döma? Vad stil är torde det finnas en hel del meningar om. När du fyllt 20 har du förhoppningsvis lite fler nyanser att välja bland när du diskuterar saker.

Citat:
Som en fransk tänkare sa: "USA är den enda nation i världshistorien som gått från barbari till dekadens utan en period av kulturell utveckling däremellan...".

Där är jag beredd att hålla med.
Senast redigerad av sockerfri 2008-03-31 kl. 18:09.
2010-11-20, 07:58
Medlem
Nu har ju tråden iof varit död länge men....

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Här är en annan intressant artikel som tar upp Macfolk:

http://www.nytimes.com/2008/03/22/bu...prod=permalink

För övrigt känns Apple lite WT. Folk köper en Appleprodukt och sedan drar de liknelser mellan sin Applepryl och riktiga exklusiva kvalitetsprodukter som t.ex. Rolexklockor och Ferraribilar.

Jag förstår precis vad du menar. Jag har själv använt apple-datorer i många år sak väl erkänna att det är lite roligt varje gång Apple släpper något nytt. Men när jag träffar människor som har dyra apple-datorer som MBP eller feta IMacs och ändå bara sitter och surfar på dem eller har dom som mediacenter så börjar man undra varför. Ofta är det dessa personer som mest tjatar om Apple hit och apple dit. När man försöker prata med dem om operativsystemets fördelar eller något bra apple-unikt program så tittar de på en som om man vore en idiot. Dessa personer har m.a.o köpt datorerna enbart för status, vilket jag nödvändigtvis inte tycker är WT men ändå ganska patetiskt.
2010-11-20, 08:25
Medlem
Hispers avatar
Detta är en tråd där fokus inte ligger på datorn utan på användaren vilket gör att jag tycker den är felplacerad från början. Hade det varit en färsk tråd och inte en två år gammal tråd som helt plötsligt flyter upp så hade jag kanske flyttat den eller, om än väldigt osannolikt, låtit den leva men nå får den gå i graven.

Låst

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in