2008-03-23, 13:19
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Dock så har flera individer här skrivit om saker som media inte skrivit om/skrivit om efter att det postats här.
Pampigt!

För mig som inte följt/följer tråden i millimeterdetalj: Kan du lista... låt oss säga tre viktiga fakta, detaljer, uppgifter som först presenterades på Flashback och därefter i seriösa medier.

Tre viktiga grejer på alla dessa tusentals inlägg - någon som fixar en sådan lista?
Citera
2008-03-23, 13:24
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Pampigt!

För mig som inte följt/följer tråden i millimeterdetalj: Kan du lista... låt oss säga tre viktiga fakta, detaljer, uppgifter som först presenterades på Flashback och därefter i seriösa medier.

Tre viktiga grejer på alla dessa tusentals inlägg - någon som fixar en sådan lista?

CS:s identitet och koppling till familjen
Att CS åkt till Tyskland (Facebookhälsningen)
Husrannsakan mot lägenheten
Att det ska finnas ett vittne

osv.
Citera
2008-03-23, 13:29
Medlem
haj69s avatar
Seriösa medier?

Citat:
Pampigt!

Vilka menar du? Hoppas du utelämnar dom som skrev att "pappan dödade sina barn" dom som skrev att "en kniv var mordvapnet" Och dom som skrivit att "CS erkänt att hon varit i arboga kvällen då morden skedde" Vilka seriösa medier blir då kvar?
Citera
2008-03-23, 13:42
Medlem
Heinzes avatar
Utbruten tråd.
Intressant diskussion som gärna får fortsättas här men som är OT i huvudtråden.
/MOD
Citera
2008-03-23, 13:51
Medlem
Tuesdays avatar
Från TV4:s söndagsmorgon i morse, IT-polisen uttalar sig (rätt generellt).

http://hidebehind.com/E66BEA
Citera
2008-03-23, 15:33
Bannlyst
Citat:
Pampigt!

Det är ju alltid så att media snor saker hårifrån. Skulle inte förvåna mig ett dugg om aftonhoran har flashback brott osh straff som startsida. Sen säger de ju aldrig varifrån källan kommer, eftersom flashback är ett nazistforum enligt dem då de inte älskar när blattar våldtar tjejer, vilket man måste göra för att vara pk
Citera
2008-03-23, 21:52
Medlem
ih82w846s avatar
Vissa saker får nog polisen från FB, tex att en Grekkompis till CS jobbar på Akademiska sjukhuset.
Sen tror jag att FB-spanare kan lägga flera timmar på ett konstigt spår som sen visar sej vara något av värde. Hur många timmar tror ni att FB-are spenderat på Google och andra sidor jämfört med polisen.

Polisen har visat sej inkompententa som vanligt när det händer nåt stort akut,
det är bättre att satsa resurser på fildelning/momsfiffel för där gör det inget om det två år att utreda, sen är det bättre att sitta bakom ett skrivbord och jobba med nära till kaffemaskinen.

BTW vad är Svenska Polisens jobb att förebygga brott eller halvhjärtat utreda dessa? Tack sossarna
Citera
2008-03-23, 22:21
Medlem
Presidentens avatar
Allmänheten är som alltid polisens bäste vän, utan tips från Svensson går många utredningar i stå.

Samma sak med massmediabranschen. Det vore konstigt om inte ett och annat matnyttigt framkom på ett forum som Flashback, där tusentals mer eller mindre obegåvade idioter trängs, men nog måste man säga att de "brott och straff-trådar" som startar så fort ett spektakulärt brott begås präglas av ohyggligt mycket väsen för pinsamt lite ull.
Senast redigerad av Presidenten 2008-03-23 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in