Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-23, 12:59
Medlem
jacobsingers avatar
Är det någon som vet när Service Pack 1 kommer till Windows Vista? Är sugen på att uppgradera men håller mig tills dess.
Citera
2008-03-23, 13:02
Medlem
LasseKongoos avatar
Från http://www.alltomxp.se/

"Så har nu Microsoft släppt Windows Vista Service Pack 1 för nedladdning på Windows Update och via Microsoft Download Center. Det rör sig om den första vågen av Serivce Pack 1 som omfattas av SP1 för engelska, spanska, franska, tyska och japanska Vista-datorer. Den svenska versionen av Service Pack 1 väntas bli klar senast i mitten av april med en lansering till Windows Update och Microsoft Download Center i mitten av maj"
Citera
2008-03-23, 13:02
Medlem
Engelsk version har släppts... svensk version släpps i april nångång tror jag
Citera
2008-03-23, 13:04
Medlem
jacobsingers avatar
Se där, ja dåså inget att snacka om
Citera
2008-03-23, 13:31
Medlem
jacobsingers avatar
Förresten, bör man uppgradera från XP eller göra en total ominstallation?
Citera
2008-03-23, 13:35
Medlem
Mojen13s avatar
Vad du än gör så nedgradera dig inte till Vista. Det är bara skitjobbigt med massa varningar (som iofs går att stänga av men) och annat skit. Dessutom så blir datorn inte direkt snabbare av att du använder Vista. Jag tänker köpa ett XP för att ersätta mitt nuvarande Vista.
Citera
2008-03-23, 13:39
Medlem
Jag har uppgraderat, men jag känner ingen direkt skillnad.
Citera
2008-03-23, 13:43
Medlem
jacobsingers avatar
En fördel är att man får användning för sina 4Gb RAM. Sen är det väl bara en tidsfråga innan man kommer tvingas uppgradera.
Citera
2008-03-23, 13:56
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
En fördel är att man får användning för sina 4Gb RAM. Sen är det väl bara en tidsfråga innan man kommer tvingas uppgradera.

Jag fattade allt detta fel nu. Ber om ursäkt. Jag trodde du skulle byta från XP till Vista
Citera
2008-03-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger

Nej, kör du 32-bitars Vista får du inte mer användning av dina 4 GB RAM än du har idag. Ja - Vista kommer visa för dig som användare att du har stoppat i 4 GB RAM, men precis som idag kan du ändå bara utnyttja 3 GB eller vad det är p.g.a. begränsningarna med 32-bitarssystem.

Däremot så rättas många buggar till, vilket är ett betydligt bättre skäl att uppgradera.
Citera
2008-03-23, 19:35
Medlem
jacobsingers avatar
Javisst, men det är 64-bits versionen jag tänker köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in