2008-03-23, 00:08
Medlem
Micro_gbgs avatar
Jag har rökt i ungerfär 2 år nu och bestämde mig för att sluta röka! och igår så skulle min flickvän röka på våran balkong och jag höll henne sällskap. Jag kunde inte motstå frestlelsen att ta en. Och det konstiga är att jag fick en nicko kick! har inte fått det sedan jag blev beroende. så min fråga är hur jag kunde få det?

kan det bero på att det var kallt ute? eller för att jag inte hade rökt på 24 timmar?
Citera
2008-03-23, 00:17
Medlem
Patiences avatar

Klart att du får en starkare kick när du har varit utan cigaretter en tid
Citera
2008-03-23, 00:22
Medlem
West-ens avatar
Haha, hur kopplar du nikotinrus till kyla om jag får fråga?
Det kan bero på många faktorer, störst är väl tiden som gått sedan senast intag, under hur lång (kort) tid ciggaretten röks och hur stor andel av nikotinet som tas upp. Nikotin tas upp i mycket större mängd i lungorna än i munnen, och även tiden den spenderar där är viktig för upptagning till blodomloppet.
Med andra ord, om du inte rökt på 24h, rökte ciggen snabbt och bara drog halsbloss som du höll kvar i ett par sekunder, så är det inte konstigt du fick ett rus.
Citera
2008-03-23, 13:15
Medlem
Sheiks avatar
Först så borde du använda sökfunktionen och läsa någon av de andra sjuttioelva trådarna om nickokickar.

Sen så är det ju en bevisad självklarhet att "nickokicken" blir starkare om din kropp varit utan nikotin en längre tid. Det är t ex därför morgonsnusen/ciggen ofta upplevs som skönast, just för att kroppen varit utan nikotin en längre period.
Citera
2008-03-24, 20:21
Bannlyst
Jag brukar få det på morgonen om jag inte tog en cigg innan jag gick å la mig på kvällen. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in