Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-02, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Informera din fastighetsägare (din far?) om att han blir ansvarig om något skulle hända:
http://www.brandsakert.se/artikel.asp?articleid=158
Ring och prata med din brandskyddsmyndighet.

Annars är det väl lätt att ställa ut barnvagnen på gården varje gång du ska gå ut, eller är du också konflikträdd?

Nej jag gillar att röra om i grytan men att be pappa säga till idioten att flytta på barnvagnen slutar med att han säger "det vore bra om du kunde flytta på vagnen från hallen, men bara om du vill".

Vore bättre om man kunde skicka nån inspektör på farsan så han tog det på allvar, för just nu verkar han inte vara intresserad av att åtgärda problemet.
Citera
2008-04-02, 22:19
Medlem
MagicMacks avatar
om du vill göra det hela roligare så köper du en barnvagn, väntar till grannen är ute och ställer den där, du tar hans plats helt enkelt, fight fire with fire. Om han plingar på dörren och undrar, svara med att du har gäster och smäll igen dörren eller evt ge han att litet hånskratt tillbaka som han gjorde mot dig.
Citera
2008-04-02, 22:30
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Lägg avföring i barnvagnen om dom inte fattar, det gjorde jag.

Jag har alltid undrat hur folk blir koprofager!

Prata med grannjäveln. Förstår han inte så finns det gott om tips här i tråden om hur du ska få dom att förstå.
Bästa alternativet är nog enligt mig att ställa vagnen framför deras dörr tills dom förstår.

Citera
2008-04-02, 22:44
Medlem
buffalos avatar
Lägg krossat glas i barnvagnen.
Citera
2008-04-02, 22:49
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mmm, precis som du har gjort. Gäsp.

Absolut. Jag har gjort det med cyklar i trappuppgången, och likaså med barnvagn. Det var dock tidigare i livet under tiden i hyresrätt. Nu bor jag bland civiliserade människor som håller viss standard, så det lär inte bli aktuellt.
Citera
2008-04-02, 22:55
Medlem
Tuesdays avatar
Allt blir säkert bra mellan er och era grannar om ni blir värre kålsupare själva och gör er skyldiga till egenmäktigt förfarande, skadegörelse, ofredande och allt vad som föreslagits. Eller så trappas det upp ett krig...

Hur sjutton tänker man när man uppmanar till glaskross och kattpiss i en barnvagn? Inte tänker man på babyn/småbarnet, det är ett som är säkert.

Där jag bor har hyresvärden nolltolerans mot prylar i trappen.
Citera
2008-04-02, 23:13
Medlem
Räddningstjänsten

Jag hade nog ringt till Räddningstjänsten (brandkåren) och bett att få prata med brandinspektören. Spelat lite dum och frågat om han inte kunde komma förbi och titta lite (fortfarande spelat lite dum, det enda som fungerar med myndighetspersoner). Brandinspektörer är oftast gamla brandmän som har gjort det tunga jobbet i ett gäng år och har jävligt mycket pondus så att även din granne lyssnar och blir spak när Evert/Einar/Rolf ringer på dörren.
Citera
2008-04-02, 23:22
Medlem
Wobs avatar
Köp upp gamla barnvagnar på loppisar, stapla sedan dessa utanför din grannes dörr. Fyll gärna balkongen med...
Citera
2008-04-02, 23:29
Medlem
Håller med fast be Räddningstjänsten (brandkåren) göra en brandinspektion/övning. Då kommer de att prova så att dels brandbilen kommer fram till adressen och att gubbarna kommer fram till lägenheten. Efter deras besök brukar sakerna som står ivägen försvinna djävligt fort. Det är vanligt att Räddningstjänsten (brandkåren) gör övningar för att se om de kommer fram till alla adresser!
Citera
2008-04-02, 23:32
Medlem
Tuesdays avatar
Dessutom är det inte helt fel att visa hänsyn till grannar som går på kryckor eller behöver rullator. Du kan själv råka ut för en olycka. Försök då hoppa på kryckkäppar i en korridor blockerad av barnvagnar.
Citera
2008-04-02, 23:34
Medlem
Handfastes avatar
släng ut vagnen på gården .. Ställer han den i gemensamma hallen så langar du ut den på gården så lär han sig snabbt.
Citera
2008-04-02, 23:41
Bannlyst
Sätt ut en annons på blocket och sälj skiten, snart helg, köp hem lite godsaker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in