Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-01, 21:46
Medlem
Blockera hans dörr med vagnen så ofta du kan.
Citera
2008-04-01, 21:59
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inget alternativ för mig. Vet att brandmyndigheten gnäller på detta i allmänhet, och jag är glad att jag inte har nån konflikt med grannarna.

Dom får stå kvar tills det blir ohållbart, eller barna vuxit ur dom.

Vadå inget alternativ? Det är olagligt, och du kan mycket väl döda alla i huset om barnvagnen fattar eld. Det är faktiskt inte olagligt utan orsak.
Citera
2008-04-01, 22:27
Medlem
Megons avatar
Jag hade exakt samma problem i min tidigare lägenhet. Jag gjorde som en annan vis herre i denna tråden förespråkade, nämligen att alltid rulla fram barnvagnen framför grannens dörr. Det tog några veckor innan barnvagnen alltid stod på rätt plats, i deras förråd!
Citera
2008-04-02, 10:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Vadå inget alternativ? Det är olagligt, och du kan mycket väl döda alla i huset om barnvagnen fattar eld. Det är faktiskt inte olagligt utan orsak.

Olagligt schmolagligt. Då får väl vederbörande polisanmäla mig, så får vi se hur långt det går.
Citera
2008-04-02, 10:29
Medlem
10MPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evan_Stone
Konfronterade grannen igår och han hånlog när jag menade på att den blockerar en eventuell brand.

"Det finns tillräckligt med utrymme bredvid barnvagnen" sa han och stängde dörren.

Kan man ringa brandkåren och skicka ut en inspektör som pryglar idioten?

Vilken jaevla typ! Men gör som någon annan skrev, sno vagnen och sälj den! Det får helt enkelt inte finnas brandfarligt lösöre i trapphus.
Citera
2008-04-02, 10:38
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
http://www.youtube.com/watch?v=nxpl9NJu7Os

Ta en kik på klippet som börjar på 2:37 för en verksam lösning.
Ajajajajbuff motherfucker!

HAHAHAHAHAH Ajajajajbuff motherfucker!
Citera
2008-04-02, 10:42
Medlem
crisscrosss avatar
Informera din fastighetsägare (din far?) om att han blir ansvarig om något skulle hända:
http://www.brandsakert.se/artikel.asp?articleid=158
Ring och prata med din brandskyddsmyndighet.

Annars är det väl lätt att ställa ut barnvagnen på gården varje gång du ska gå ut, eller är du också konflikträdd?
Citera
2008-04-02, 15:14
Medlem
Om du känner någon som har katt så kan du låna den i några veckor. Katter gillar ju både att sova och att kissa i barnvagnar...
Citera
2008-04-02, 16:12
Medlem
Tinnituss avatar
du kan ju påpeka för honom att det är hög stöldrisk och skit och att du sett ett par pundare sitta och snacka nere vid ytterdörren ett par ggr.
Sen skära sönder däcken eller olla handtaget eller limma ihop saker så den inte går att använda längre. Ska kan hålla på och hånle och skita i vad du tycker, trots gällande lagstiftning kan ju du skita i lagen också och jävlas lite.

Försöker inte uppmana till brott eller nått, men så gjorde jag iaf. En granne och hans pundarpolare ställde sina hakkors-beprydda mountainbikes på det minimala utrymmet nere i trapphuset, trots att det finns ett bra cyckelförråd... vägrade flytta dem när de stackars tanterna klagade.

fick bli att ge sig ut en natt med kniven och snitta däck och sadlar... sen dess har det inte stått några cycklar där. Man riskerar ju såklart att få livet urbankat ur sig av ett par svettiga pundare, men när ingen annnan bryr sig eller gör nått åt saken...

barnvagnar och cycklar och allehanda otyg hör hemma i förråd där man inte kan se dem.

-vän av ordning
Citera
2008-04-02, 19:59
Medlem
Fascists avatar
Vräk konsekvent ut skiten på gatan varje gång du ser vagnen parkerad i trapphuset. Alternativt, försök få idioten vräkt. Barnfamiljer har inget i flerfamiljshus att göra.
Citera
2008-04-02, 20:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Vräk konsekvent ut skiten på gatan varje gång du ser vagnen parkerad i trapphuset. Alternativt, försök få idioten vräkt. Barnfamiljer har inget i flerfamiljshus att göra.

Mmm, precis som du har gjort. Gäsp.
Citera
2008-04-02, 20:38
Bannlyst
Lägg avföring i barnvagnen om dom inte fattar, det gjorde jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in