2008-03-22, 21:25
Medlem
Regalis avatar
Tjena jag har nu ominstallerat datorn efter ha fått ett virus, men av någon skum anledning kan jag inte få mina Windows XP drivrutin skiva "Drives and Utilities" att fungera, sätter i skivan men inget händer osv. inte när jag klickar på enheten heller.

Har sökt lite om man kan ladda ner drivrutinerna från nätet? Just nu så ser det skumt ut när jag scrollar runt på sidor etc. för jag har inga drivrutiner installerade. Hjälp moi!
Citera
2008-03-22, 21:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regali
Tjena jag har nu ominstallerat datorn efter ha fått ett virus, men av någon skum anledning kan jag inte få mina Windows XP drivrutin skiva "Drives and Utilities" att fungera, sätter i skivan men inget händer osv. inte när jag klickar på enheten heller.

Har sökt lite om man kan ladda ner drivrutinerna från nätet? Just nu så ser det skumt ut när jag scrollar runt på sidor etc. för jag har inga drivrutiner installerade. Hjälp moi!

Vad har du för grejer i datorn du behöver drivrutiner till?
Citera
2008-03-22, 21:56
Medlem
Regalis avatar
Vet inte riktigt. Har installerat drivrutinerna sist jag omformaterade för utan dem så beter ju sig hela operativ systemet lite "skumt". Allt verkar ju funka men när man bläddrar mellan internet sidor osv så märker man ju att det är något skumt, när jag "scrollar" up eller ner så hänger aldrig sidorna riktigt med innan jag installerat drivrutinerna.
Citera
2008-03-22, 22:14
Medlem
Regalis avatar
Måste även tillägga att vissa funktioner som vänteläge inte verkar vara tillgängliga innan man installerat drivrutinerna.
Citera
2008-03-22, 22:16
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regali
Vet inte riktigt. Har installerat drivrutinerna sist jag omformaterade för utan dem så beter ju sig hela operativ systemet lite "skumt". Allt verkar ju funka men när man bläddrar mellan internet sidor osv så märker man ju att det är något skumt, när jag "scrollar" up eller ner så hänger aldrig sidorna riktigt med innan jag installerat drivrutinerna.

Alltså är det grafikkortet som saknar drivrutiner. Du vet inte alls vad det är för något kort du har?
Citera
2008-03-22, 23:18
Medlem
Regalis avatar
Nej alltså själva XP operativ systemet behöver väll sina drivrutiner, när jag köpte datorn så fick jag med XP skivan och sedan en drivrutin skiva som jag använder efter jag omfromaterat datorn, nu så funkar helt plötsligt inte min cd läsare så jag kan ej installera. Så nu rör sig allting konstigt (när jag flyttar öppna mapper eller internet sidor) och vänteläge är inte tillgängligt och vem vet vad annat.

Men angående grafikkortet så vet jag inte riktigt, bara att det är ett radeon någonting, skulle kolla men av någon anledning så ville inte datorn detta heller. Har kollat i kör/ dxdiag och med program som belarc advisor men helt plötsligt säger ingen någonting om vilket grafikkort jag har.

Så jag chansade på de kortet jag hade för mig att jag hade och installera de drivrutinerna men det verkade vara fel för nu har det blivit konstiga displayfel. Men iallafall detta har inte med de själva huvudproblemet.
Citera
2008-03-22, 23:32
Medlem
Regalis avatar
Okay, måste ha tagit fel, verkar som om det är själva datorn som behöver drivrutiner.. fujiutsu siemens drivrutiner.. men från deras hemsida är det typ omöjligt att hitta vad man behöver =/ aja

Problemet är egentligen att min DVD läsare fungerar ej. Efter jag formaterade om datorn kunde jag sätta in en CD (drivrutin för ljud) och installera smärtfritt och fick ljudet att fungera, men efter det så svarar bara inte dvd läsarna, kan inte sätta in samma CD som jag just använde, de läser bara inte av någon anledning, väldigt skumt.
Senast redigerad av Regali 2008-03-22 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in