Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-03-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Man får tolka frågan rätt, givetvis menar han inte att musklerna helt plötsligt växer utan att "spärren" för musklerna släpper. Därför är frågan : Hur mycket spärras musklerna?

Visst, 10 gånger låter lite väl, men skulle definitivt tro 2-3 gånger "starkare" än vanligt när adrenalinet pumpar som ett jävla svin och du är livrädd.

Jag menar, alla har väl helt plötsligt blivit sprinter-stjärnor när man blivit jagade av någon/något
Ja, när man är skrämd så springer man som fan. Dessutom har man ju hört om dessa mammor som har lyft på personbilar för att rädda sina barn.
Citera
2008-03-24, 02:30
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Ja, när man är skrämd så springer man som fan. Dessutom har man ju hört om dessa mammor som har lyft på personbilar för att rädda sina barn.

Hade en lärarinna när jag var mindre som vid ett tillfälle hade lyft fronten på en epatraktor som var sänkt när hennes unge hade hamnat under den. Hon var normalbyggd, verkligen inte kraftig eller så.
Citera
2008-03-24, 10:31
Medlem
Såhär är det, man har ju inte bara muskler i "musklerna" eller hur jag ska uttrycka mig.

Man har ju de rena musklerna, köttet så att säga.. Sedan i sina muskler lagar man glykogen (kolhydrater som musklerna använder som brännsle), glykogenet i sig binder vätska. Sen har du massa blod i musklerna också.

Sen när du drar ihop en muskel för att göra en rörelse så går det ju en signal via nerver från hjärnan till den muskel du ska göra, säg tex att du ska spänna din biceps.

Nervbanekontakten mellan hjärna/muskel är oftast dålig på en människa som inte använder sina muskler ordentligt, i motsats till en som idrottar och tränar sina muskler regelbundet med tunga vikter och dyligt.

Så tar vi två personer som har lika stora biceps (en styrketränar den andra tränar inte ett piss), där själva musklen hos båda har samma kapacitet. Flaskhalsen då sitter i nervkontakten med hjärnan, den som tränar regelbundet har träat upp "kontakten" mellan hjärnan och musklen och kan då skicka starkare signaler via nervbanorna och är mycket starkare och explosivare än den som itne tränar.

Det finns preparat (anabola steroider, i synnerhet de av det mer adrogena hållet typ tren etc.. ) som, utan att man behöver öva upp den, ökar den här kontakten mellan hjärna och muskel.

Det som PCP gör är väll delvis att det möjliggör mycket kraftfullare signaler mellan hjärna och muskler så att man därigenom kan utnyttja sin kapacitet till max rent hjärn -> muskelkontantmässigt. Sedan så kan jag tänka mig att adrenalin och n-adrenalin insöndras i högre utsträckning än normalt, man blir mer taggad rent psykiskt. Högre blodtryck = mer blod (vätska) i musklerna också.

En muskel fungerar lite som hydralik, lite enkelt förklarat.. Mer vätska inlagrad i musklen = mer krut i musklen.

Så ökad nervkontakt (detta kan göra stora skillnader i styrka, tro mig), pga blodtryck mycket mer vätska i musklerna, dvs mer explosiv och stark därigenom, adrenalinet och drogen i sig med dess sinnesförändrande egenskaper gör att du inte känner någon smärta och är helt lost i skallen, men musklerna funkar!

Man kan bli liknande på GHB, kan krävas ett bra gäng stora vakter för att bojja en liten snubbe som har tagit ghb och flippat ut.

Bortsett från allt jag har skrivit nu så blir jag helt okännslig av benzo och alkohol bara, ghb också, pcp är väll enda skiten jag inte har testat.
Bara adrenalin kan få mig att inte känna någon smärta, det vet ju alla som tränar kampsport, är man mitt uppe i fighten så är man så pumpad med adrenalin, man känner ingen smärta av smällarna man får.
Citera
2008-03-24, 23:06
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Jo PCP är det, fast man blir ju bara så stark som man är. Men man använder all styrka som finns i kroppen. Känner ingen smärta heller.

Här är en video med pcp, han blir nersprutad med pepparsprey men fortsätter argumentera. Han är dock väldigt lugn hela tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=S4xyj6JVYrg

så jävla lugn är han ju inte, han uppvisar ju ett forcerat beteende hela tiden, och från att han reser sig upp är han ju jävligt jobbig att bedöma. jag hade el-chockat honom om jag var polis
Citera
2008-03-24, 23:44
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
så jävla lugn är han ju inte, han uppvisar ju ett forcerat beteende hela tiden, och från att han reser sig upp är han ju jävligt jobbig att bedöma. jag hade el-chockat honom om jag var polis

Vet inte hur du tänker men att han är aggresiv är han absolut inte. Sett mycket värre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in